ミスティック・リバー [DVD]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
今すぐ観る ![]() | レンタル | 購入 |
フォーマット | 色, ドルビー, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | ティム・ロビンス, ローレンス・フィッシュバーン, ブライアン・ヘルゲランド, ケビン・ベーコン, クリント・イーストウッド, ショーン・ペン |
言語 | 英語, 日本語 |
稼働時間 | 2 時間 18 分 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
商品の説明
Amazonより
悲しみと苦しみに満ちた傑作サスペンス。少年時代、遊び仲間だったジミー、ショーン、デイヴ。あるときデイヴが車で連れ去られ、性的虐待を受けて帰って来る。それから25年後、ジミーの娘が何者かに殺され、同じ夜、血まみれで帰宅するデイヴ。刑事になっていたショーンが事件を担当することになり、3人の運命が改めて交錯する。
ジョー役のショーン・ペンを筆頭に、脇役に至るまで俳優たちの演技は圧倒的だ。なかでも容疑者となるデイヴ役のティム・ロビンスと、その妻マーシャ・ゲイ・ハーデンの “抑えた”熱演がすばらしい。ショッキングな描写を音楽やカメラワークで美しく転化させるなど、監督イーストウッドの手腕には随所で感心させられる。「もし、あのとき…」という、ある一瞬での後悔が、その後の人生を支配する。そんなあまりに切なく、胸がかきむしられる本作のテーマは、デニス・ルヘインの原作を読めば、さらに深く心に突き刺さってくる。(斉藤博昭)
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語, 日本語
- 梱包サイズ : 18.03 x 13.76 x 1.48 cm; 83.16 g
- EAN : 4988135580047
- 監督 : クリント・イーストウッド
- メディア形式 : 色, ドルビー, ワイドスクリーン
- 時間 : 2 時間 18 分
- 発売日 : 2007/4/6
- 出演 : ショーン・ペン, ティム・ロビンス, ケビン・ベーコン, ローレンス・フィッシュバーン
- 字幕: : 日本語, 英語
- 販売元 : ワーナー・ホーム・ビデオ
- ASIN : B000HCPVG4
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 316,989位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 11,266位外国のミステリー・サスペンス映画
- - 30,677位外国のドラマ映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2023年7月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ティムロビンス、ショーンベン素晴らしい
2023年9月3日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
幼少期の友人3人が大人になり、ある時間をきっかけにそれぞれの運命がまた絡み合い..というストーリー。
・救いがない
・伏線がハッキリしている訳ではない
・登場人物の行動原理が..
などダメな人にはダメな作品だと思いますが面白かった。そもそも罪に対しての考え方が勧善懲悪ではなく、キリスト教的考え方(罪を背負って生きることも大変なことで償いになる)なので異なる。
・幼少期の誘拐がその後様々な影響を与える
・物語が進むにつれて人物の本当の顔が明らかになる
点は川に喩えられ、タイトルがいいなと思いました。(小さなものが落ちても大きな波紋、うねりになる。川を見ただけでは深さやどうなっているかは分からない。)
それぞれの演技が素晴らしかったし、昔は親しかったが今はそうでもない距離感もリアリティがあった。
・救いがない
・伏線がハッキリしている訳ではない
・登場人物の行動原理が..
などダメな人にはダメな作品だと思いますが面白かった。そもそも罪に対しての考え方が勧善懲悪ではなく、キリスト教的考え方(罪を背負って生きることも大変なことで償いになる)なので異なる。
・幼少期の誘拐がその後様々な影響を与える
・物語が進むにつれて人物の本当の顔が明らかになる
点は川に喩えられ、タイトルがいいなと思いました。(小さなものが落ちても大きな波紋、うねりになる。川を見ただけでは深さやどうなっているかは分からない。)
それぞれの演技が素晴らしかったし、昔は親しかったが今はそうでもない距離感もリアリティがあった。
2024年3月10日に日本でレビュー済み
クリント・イーストウッド監督の映画だが、ダーティハリーのような型破りの正義の味方ではなく、実に後味の悪い暴力の世界だ。
少年時代の3人組の1人が受けた誘拐と性的虐待が成人後までのトラウマとして描かれ、友情自体がもろくも過去のものとなっている気まずい感情の機微はよく描けている。
また、物語の縦糸となる殺人事件が、かつての3人組の1人が被害者の父親で復讐を誓うマフィア?の親分格、もう1人が担当刑事で、性虐待のトラウマを抱えるもう1人への疑惑を絡めたドラマとして展開し、ミステリー的などんでん返しも用意されている。
しかし、結末があまりに無残でカタルシスがなく、いわれなき私刑が法的正義によって是正されない結末に疑問が残った。
少年時代の3人組の1人が受けた誘拐と性的虐待が成人後までのトラウマとして描かれ、友情自体がもろくも過去のものとなっている気まずい感情の機微はよく描けている。
また、物語の縦糸となる殺人事件が、かつての3人組の1人が被害者の父親で復讐を誓うマフィア?の親分格、もう1人が担当刑事で、性虐待のトラウマを抱えるもう1人への疑惑を絡めたドラマとして展開し、ミステリー的などんでん返しも用意されている。
しかし、結末があまりに無残でカタルシスがなく、いわれなき私刑が法的正義によって是正されない結末に疑問が残った。
2023年3月8日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
映画も重厚で良かったが、出演者による特典映像がより本作を興味深いものにしてくれる。
2023年2月21日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
貧困街の子供3人それぞれの生き方通して、現実社会の理不尽さや心情を生々しく映像化したクリントイーストウッド。凄い。。
2023年2月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
クリントイーストウッド監督の興味津々
作品に対する嫌な面では無いのですが、ダウンタウンに住む男たちの生き方がなんとも言えない 嫌〜な気分になり 綺麗ごとでは終わらない人生を感じました。
作品に対する嫌な面では無いのですが、ダウンタウンに住む男たちの生き方がなんとも言えない 嫌〜な気分になり 綺麗ごとでは終わらない人生を感じました。
2019年11月27日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
まさに川の様に深く底の見えないサスペンスでした。
始まりはボールが落ちただけだった。そんな小さな小さな些細な出来事だった。
しかしそれがキッカケで(川に隠されていたとも言えるのでしょうか)
事件は大きくなりそして人々に様々な影響を与え悲惨な結末を迎えてしまいます。
悪い方へ悪い方へ向かうスリリングな展開や俳優さんの演技が見事です。
暴力は全てを壊していくというメッセージが込められている様な気がします。
また人物描写も繊細に描かれています。
デイブがトラウマにより何度も違う嘘をついてしまう事などとてもリアリティがありますし、
最初はちょい悪親父に見えたジミーの周辺が物語が進むにつれ
こいつ悪党だ・・・。となるのも良かった。ショーンは幸せを望むごく普通の人に見えますね。
それぞれの人物の罪への対応の仕方や演出が光ります。
ある者は罪に囚われながら王となる事を選び
ある者は罪に殺され
ある者は罪を知りながら正義感と立ち向かえない現実に板挟みになっている。
EDのパレードのシーンは痺れます!あの喧騒の中にすべてが詰まっている様な気がする
余韻の残る名シーンで様々なメッセージを受り取り考える事が出来ます。
罪を背負っていても「生き抜く」と覚悟した2名が生き残った印象もあるのがまた奥深い。
デイブの妻があの時ジミーに言わなかったら、と思わずにはいられません。
街に住む人々の抱えきれない様な途方もないような罪の大きさ。
今日も変わらず大きな川は色々なものを隠しただ流れている。
人々は川の傍で生活を続けていく。自分の罪と生活と運命を抱えながら。
悲しい物語ですが名作です!
始まりはボールが落ちただけだった。そんな小さな小さな些細な出来事だった。
しかしそれがキッカケで(川に隠されていたとも言えるのでしょうか)
事件は大きくなりそして人々に様々な影響を与え悲惨な結末を迎えてしまいます。
悪い方へ悪い方へ向かうスリリングな展開や俳優さんの演技が見事です。
暴力は全てを壊していくというメッセージが込められている様な気がします。
また人物描写も繊細に描かれています。
デイブがトラウマにより何度も違う嘘をついてしまう事などとてもリアリティがありますし、
最初はちょい悪親父に見えたジミーの周辺が物語が進むにつれ
こいつ悪党だ・・・。となるのも良かった。ショーンは幸せを望むごく普通の人に見えますね。
それぞれの人物の罪への対応の仕方や演出が光ります。
ある者は罪に囚われながら王となる事を選び
ある者は罪に殺され
ある者は罪を知りながら正義感と立ち向かえない現実に板挟みになっている。
EDのパレードのシーンは痺れます!あの喧騒の中にすべてが詰まっている様な気がする
余韻の残る名シーンで様々なメッセージを受り取り考える事が出来ます。
罪を背負っていても「生き抜く」と覚悟した2名が生き残った印象もあるのがまた奥深い。
デイブの妻があの時ジミーに言わなかったら、と思わずにはいられません。
街に住む人々の抱えきれない様な途方もないような罪の大きさ。
今日も変わらず大きな川は色々なものを隠しただ流れている。
人々は川の傍で生活を続けていく。自分の罪と生活と運命を抱えながら。
悲しい物語ですが名作です!
2021年11月22日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
全体に暗い話です。
他の国からのトップレビュー

Théo Retière
5つ星のうち5.0
Incontournable
2024年2月8日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Film top ! Bonus ok+

Très bon très peut a mettre et très puissant j adore
5つ星のうち4.0
Bon film
2023年2月21日にベルギーでレビュー済みAmazonで購入
Bon film a voir

AL Pastor
5つ星のうち5.0
Edición internacionALL
2011年11月9日にスペインでレビュー済みAmazonで購入
Muy buena edición con las luces y sombras típicas de Warner. No hay subs en el audiocomentario de los actores Tim Robbins y Kevin Bacon y adquiere todos los extras de la edición USA. Zona ALL
Extras:
"Mystic River: Beneath The Surface" featurette (HD - 22:52)
"Mystic River: From Page To Screen" featurette (HD - 11:32)
"Charlie Rose Show" interviews (con 'Play all' option, HD - 111:23):
- Clint Eastwood (Director - 41:51)
- Tim Robbins (Actor - 50:26)
- Kevin Bacon (Actor - 19:05)
Trailers (con 'Play all' option - 3:35):
- Teaser trailer (1:15)
- Theatrical trailer (2:20)
Subs:
Bulgarian, Danish, Dutch, English HoH, Finnish, French, German HoH, Hebrew, Hungarian, Italian, Italian HoH, Norwegian, Portuguese, Romanian, Spanish (Spain), Spanish Latino & Swedish
AspectRatio:
2.35:1
Formato:
1080p 24fps VC-1
Sonido:
English DTS-HD Master Audio 5.1
French Dolby Digital 5.1
German Dolby Digital 5.1
Hungarian Dolby Digital 5.1
Italian Dolby Digital 5.1
Spanish (Spain) Dolby Digital 5.1
Spanish (South America) Dolby Digital 2.0 Surround
Por 5 euros tenemos una obra maestra en blu-ray. Compro!
Extras:
"Mystic River: Beneath The Surface" featurette (HD - 22:52)
"Mystic River: From Page To Screen" featurette (HD - 11:32)
"Charlie Rose Show" interviews (con 'Play all' option, HD - 111:23):
- Clint Eastwood (Director - 41:51)
- Tim Robbins (Actor - 50:26)
- Kevin Bacon (Actor - 19:05)
Trailers (con 'Play all' option - 3:35):
- Teaser trailer (1:15)
- Theatrical trailer (2:20)
Subs:
Bulgarian, Danish, Dutch, English HoH, Finnish, French, German HoH, Hebrew, Hungarian, Italian, Italian HoH, Norwegian, Portuguese, Romanian, Spanish (Spain), Spanish Latino & Swedish
AspectRatio:
2.35:1
Formato:
1080p 24fps VC-1
Sonido:
English DTS-HD Master Audio 5.1
French Dolby Digital 5.1
German Dolby Digital 5.1
Hungarian Dolby Digital 5.1
Italian Dolby Digital 5.1
Spanish (Spain) Dolby Digital 5.1
Spanish (South America) Dolby Digital 2.0 Surround
Por 5 euros tenemos una obra maestra en blu-ray. Compro!

Dorothée FRIEDRICH
5つ星のうち5.0
Mystic River
2023年8月31日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Pour un cadeau

M. Mazza
5つ星のうち5.0
Solid.
2005年1月17日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Mystic River does not deserve the negative reviews leveled against it; while I respect the views expressed by others, I'd like to address the grounds often used to criticize this unpretentious and disturbing film:
1.) For those who say it's "boring and slow": Don't we have enough films that presume a 2-second attention span on the part of the audience? The psychological content of the story demands careful development, and Eastwood constructs each scene with careful attention to details, always establishing an undercurrent--a suspenseful sense of the unknown. In an age where most films strive for gimmicky plot twists with Matrix-like special effects and camera angles, Eastwood returns us to the essence of any great film: a good screenplay, remarkable perfromances, and direction that doesn't interfere with the story.
2.) For those who say it's "predictable": The focus of this story is on the psychology of the characters; the plot twists may be predictable in some cases, but this in no way detracts from the depth of the intended themes. A story cannot rely on plot alone for it to be memorable; in fact, most plots since Shakespeare are fairly formulaic. People, however, never complain that they knew Hamlet was going to die--the art is in the substance. Mystic River gives us plenty to deal with. The tensions and nuances established by the characters are at the heart of this film, not its plot structure, however predictable some might deem it to be.
3.) For those who say that the "characters have no redeeming qualities": I don't want a film filled with "redeemable" characters, whatever that means. I want a story that rings true; the characters don't have to be heroes--they have to be human, and this film delivers. No one is flawless or free of peculiar and sometimes disturbing characteristics. If we're reluctant to consider the darker aspects of ourselves, that's another matter, but as the film shows, people are too complex to be categorized neatly under the "redeemable" heading.
4.) For those who criticize the musical score: Some say, "I'm a musician, and Eastwood shouldn't compose because he only uses four notes repetitively." Well, I'm a musician, too (self-taught and trained), and in this case, it hardly matters what credentials a musician has, really, or how many notes he uses. Eastwood's score is unassuming, and it does what it has to--complement the scenes without being bombastic. Who needs massive orchestration and complexity if it's uncalled for? The score doesn't distract us from the acting and the story, and I'm glad for that. As to Eastwood's status as a composer, that is also irrelevant since history is filled with musicians "without training" who have made their personalities felt. Eastwood had the courage to do it himself, and it's refreshingly free of pretense. I'm sure he doesn't think of himself as the next John Williams, and if he could do it himself, why not?
Overall, it's a movie worthy of our attention for its stark honesty. This is one you can talk about and interpret--complete enough to pose the darkest questions, and wise enough to let each viewer search for the answers.
1.) For those who say it's "boring and slow": Don't we have enough films that presume a 2-second attention span on the part of the audience? The psychological content of the story demands careful development, and Eastwood constructs each scene with careful attention to details, always establishing an undercurrent--a suspenseful sense of the unknown. In an age where most films strive for gimmicky plot twists with Matrix-like special effects and camera angles, Eastwood returns us to the essence of any great film: a good screenplay, remarkable perfromances, and direction that doesn't interfere with the story.
2.) For those who say it's "predictable": The focus of this story is on the psychology of the characters; the plot twists may be predictable in some cases, but this in no way detracts from the depth of the intended themes. A story cannot rely on plot alone for it to be memorable; in fact, most plots since Shakespeare are fairly formulaic. People, however, never complain that they knew Hamlet was going to die--the art is in the substance. Mystic River gives us plenty to deal with. The tensions and nuances established by the characters are at the heart of this film, not its plot structure, however predictable some might deem it to be.
3.) For those who say that the "characters have no redeeming qualities": I don't want a film filled with "redeemable" characters, whatever that means. I want a story that rings true; the characters don't have to be heroes--they have to be human, and this film delivers. No one is flawless or free of peculiar and sometimes disturbing characteristics. If we're reluctant to consider the darker aspects of ourselves, that's another matter, but as the film shows, people are too complex to be categorized neatly under the "redeemable" heading.
4.) For those who criticize the musical score: Some say, "I'm a musician, and Eastwood shouldn't compose because he only uses four notes repetitively." Well, I'm a musician, too (self-taught and trained), and in this case, it hardly matters what credentials a musician has, really, or how many notes he uses. Eastwood's score is unassuming, and it does what it has to--complement the scenes without being bombastic. Who needs massive orchestration and complexity if it's uncalled for? The score doesn't distract us from the acting and the story, and I'm glad for that. As to Eastwood's status as a composer, that is also irrelevant since history is filled with musicians "without training" who have made their personalities felt. Eastwood had the courage to do it himself, and it's refreshingly free of pretense. I'm sure he doesn't think of himself as the next John Williams, and if he could do it himself, why not?
Overall, it's a movie worthy of our attention for its stark honesty. This is one you can talk about and interpret--complete enough to pose the darkest questions, and wise enough to let each viewer search for the answers.