プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥2,000以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
新品:
¥2,173¥2,173 税込
無料お届け日:
3月21日 木曜日
発送元: Amazon 販売者: SimpleLifeItem
中古品 - 良い
¥150¥150 税込
ポイント: 2pt
(1%)
お届け日 (配送料: ¥300
):
3月23日 - 25日
発送元: ポータルリユース大和(150円以上商品同梱50円引、配送事情でクッション材無しになります) 販売者: ポータルリユース大和(150円以上商品同梱50円引、配送事情でクッション材無しになります)
こちらからもご購入いただけます
ダークナイト 特別版 [DVD]
購入オプションとあわせ買い
フォーマット | 吹き替え, ワイドスクリーン, 色, 字幕付き, ドルビー |
コントリビュータ | ヒース・レジャー, アーロン・エッカート, クリスチャン・ベイル, クリストファー・ノーラン, マイケル・ケイン, ゲーリー・オールドマン |
言語 | 英語, 日本語 |
稼働時間 | 2 時間 32 分 |
よく一緒に購入されている商品
![ダークナイト 特別版 [DVD]](https://images-fe.ssl-images-amazon.com/images/I/91-ELo5g6DL._AC_UL116_SR116,116_.jpg)
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
全世界が絶賛! 全米歴代興行収入新記録11冠達成!!
アカデミー賞最有力!ヒース・レジャー、史上最凶のジョーカーを怪演!
ゴッサム・シティーに、究極の悪が舞い降りた。
ジョーカー(ヒース・レジャー)と名乗り、犯罪こそが最高のジョークだと不敵に笑うその男は、今日も銀行強盗の一味に紛れ込み、彼らを皆殺しにして、大金を奪った。
この街を守るのは、バットマン(クリスチャン・ベール)。
彼はジム・ゴードン警部補(ゲイリー・オールドマン)と協力して、マフィアのマネー・ロンダリング銀行の摘発に成功する。
それでも、日に日に悪にまみれていく街に、一人の救世主が現れる。
新任の地方検事ハービー・デント(アーロン・エッカート)だ。正義感に溢れるデントはバットマンを支持し、徹底的な犯罪撲滅を誓う。
遂に始まった、ジョーカーが仕掛ける生き残りゲーム。
開幕の合図は、警視総監の暗殺だ。正体を明かさなければ市民を殺すとバットマンを脅迫し、デントと検事補レイチェル(マギー・ギレンホール)を次のターゲットに選ぶジョーカー。しかし、それは彼が用意した悪のフルコースの、ほんの始まりに過ぎなかった。
【映像特典(約156分)】
メイキング
-撮影風景
-ダークナイトの音楽~混沌の世界~
-世紀の大追跡
-ダークナイトの裏側に迫る
-進化するバットマン~バットスーツとバットポッド~
IMAX映像シーン
-序章
-香港
-大激走
-衝突 ランボルギーニ
-プルイット・ビル
-ダークナイト
ゴッサム・トゥナイト ニュース
-特集1"選挙戦の行方"
-特集2"億万長者の素顔に迫る"
-特集3"蔓延する悪"
-特集4"街を守る~ジム・ゴードンの戦い"
-特集5"対決! ギャングvs警察"
-特集6"ゴッサムの光の騎士に問う"
スチール・ギャラリー(静止画)
-ジョーカー・カード
-コンセプト・アート
-ポスター・アート
-プロダクション・スチール
予告編集
-予告編 PART1
-予告編 PART2
-予告編 PART3
-テレビスポット"Anarchy"編
-テレビスポット"Alter Ego"編
-テレビスポット"Aggressive Expansion"編
-テレビスポット"One Rule"編
-テレビスポット"Avenge"編
-テレビスポット"Madness"編
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語, 日本語
- 梱包サイズ : 19 x 13.8 x 1.6 cm; 159 g
- EAN : 4988135711496
- 監督 : クリストファー・ノーラン
- メディア形式 : 吹き替え, ワイドスクリーン, 色, 字幕付き, ドルビー
- 時間 : 2 時間 32 分
- 発売日 : 2008/12/10
- 出演 : クリスチャン・ベイル, マイケル・ケイン, ヒース・レジャー, ゲーリー・オールドマン, アーロン・エッカート
- 字幕: : 日本語, 英語
- 販売元 : ワーナー・ホーム・ビデオ
- ASIN : B001AQYQ1M
- ディスク枚数 : 2
- Amazon 売れ筋ランキング: - 44,169位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 3,769位外国のアクション映画
- - 4,120位外国のドラマ映画
- カスタマーレビュー:
イメージ付きのレビュー

-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
バットマン、ジョーカー、そしてトゥーフェイスの3人の対立により正義とは?悪とは?を考えさせられる。
ストーリーも2時間は超えているが重厚感があり飽きさせず、音楽も映画にあっていて素晴らしかった。
バットマンが主役でありバットスーツやバットモービル・ポッドも非常にかっこいいが、ジョーカー役のヒース・レジャーの演技が素晴らしく惹き込まれ、完全にバットマンが負けている…(良い意味で)
非常に素晴らしい映画。
そして、このジョーカー好き。
序盤で、ジョーカーがバットマンの目の前でレイチェルを人質にとって
圧倒敵な優位に立ったのに、あっさりとレイチェルを窓から突き落としてしまう。
しかも、窓の外は斜めの屋根があって、すぐには落ちず、バットマンが助けられる
時間があるという好都合。その直後、ジョーカーたちがどうなったのか全く描かれていない。
にも、かかわらず、その後は、バットマンを探すために人を殺しまくる・・・。
監督が悪いのか、脚本家が悪いのか・・・?
何だ、兄弟か・・・
特筆すべき点も、言及すべき箇所もありますが、1枚は持っていて損はない映画だと思います。
何度も観ることができる作品ですし、対応機器があるのであればBlu-rayを。
配信でも観ることはできますが、円盤として保有しておくことが大事です。
すごい映画。
「ダークナイト・トリロジー」と呼ばれる3部作をすべて視聴してきました。
バットマンというのは超人的な身体能力・特殊能力を身に着けているようなヒーローではないのですね。
また、JOKERは「悪の軍団のリーダー」のようなヴィランではないのですね。
その程度の知識レベルでの視聴者です。
☆圧倒的なヒース・レジャーの演技力!!
いやこのホアキン・フェニックスを観た後で一体どう観ればいいんだろう(公開順はこちらが先ですが)と思っていましたが…
ヒース・レジャーがあまりに圧倒的でこちらも衝撃的でした!
マンガ原作などを実写化をするのであれば常に彼らを一つの基準にしてほしいと強く思います。
☆ストーリー
囚人を片側とし、市民をもう片側とするまさに「囚人のジレンマ」を問うシーンがありました。
このシーンはバットマンの立つ瀬をこそ示すものとして、この映画のハイライトとも言える場面です。
そこでの一人の囚人の行動には「おぉ…」とは思わされましたが、囚人は複数です。
周囲も含めてその決定にはかなり無理があるように感じました。
この映画に関して唯一気になったのはこの点くらいです。
これを受け入れるとして、「JOKERの持つ悪意が誰を飲み込むか(誰かしらが飲み込まれる、JOKERはそれだけの存在ということでもある)」もまたこの映画のテーマです。
飲み込まれるのが誰になるのかもとても面白いポイントでした。
「JOKER」をきっかけにしての3部作視聴でしたが、特にこの2作目はとても満足のいくものとなりました。
他の国からのトップレビュー




At any opportunity, the Joker tries to drive crime fighters toward crime by sowing the seeds of terror and chaos. He allows himself to fall into a police trap so that he can spring a more diabolical plot. He arranges to have two ferries full of passengers forced into committing mass murder against one another. He dresses restrained civilians as criminals so police will be responsible for murdering innocents. To portray such a character, Ledger adopted mannerisms that at times seemed insect-like, similar to Jeff Goldblum's performance in The Fly. At other times, Ledger's performance invoked Malcolm McDowell in A Clockwork Orange. But the combination of nihilism and violent eruption that defined the Joker was achieved purely by Ledger's own artistry and for that he should be considered for a posthumous Academy Award. Despite Christian Bale getting top billing, Ledger played a more important, challenging role in the film. Wayne is well defined from Batman Begins and the Joker is firmly established in the prologue, a bank heist in which all the accomplices are shot and the Joker issues his tenet, which is a twist on Nietzsche: "What doesn't kill you makes you stranger."
But the central character in The Dark Knight is neither the Joker nor Batman. It's Harvey Dent. The film follows the major changes that transform him from the public attorney into DC comic book villain Two-Face. The bulk of the character development focuses on Dent's complicated descent from a dedicated, fearless political figure, passionate about defeating criminals using the rule of law. This white knight of Gotham lives by his tenet, "you either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain." Dent is able to achieve popularity and make good on his promise to put violent mafia figures behind bars mainly because Batman is willing to do the dirty work and get no credit for it. As Batman's success in the streets and Dent's success in the courtroom push the mob organizations into an increasingly small corner, the Joker appeals to the mob bosses and rallies them against Batman. In the ensuing chaos, it becomes clear that Dent lacks ethical principles. When he loses his girlfriend, Rachel Dawes (Maggie Gyllenhaal), and damages half his face in one of the Joker's vicious schemes, Dent turns his back on the law altogether. With some words of inspiration from the Joker, Dent transforms himself into Two-Face. Dent had gone after criminals. But Two-Face preys upon cops, including Lt. Jim Gordon (Gary Oldman), using a two-headed coin similar to the one Nolan and Bale used in The Prestige. Instead of magic tricks, however, Two-Face uses the coin to determine the fate of his victims.
The significance of the coin and of Dent's prophetic quote about becoming a villain is to show how easy it is to succumb to chance and chaos in the absence of real principles. One of the themes of The Dark Knight is to evaluate how different characters respond to the pressures of leadership and of fighting evil. Nolan hits upon a truth seemingly missed by the entire press corps: leaders must be willing to sacrifice their popularity to do what's right. This core message of The Dark Knight is demonstrated in a subplot about telecommunications surveillance taken right from the front pages of newspapers during the US debate about the Homeland Security Act of 2007. Bruce Wayne uses government contractors to build an advanced telecom technology that taps into ordinary cellphones to triangulate and illuminate the location of anyone in Gotham. The technology is the only way to locate and catch the Joker. But when Wayne Enterprises' most trusted official, Lucius Fox (Morgan Freeman), finds out what Wayne is up to, he says that no man should have that much power and tenders his resignation.
Faced with an adversary who is threatening countless lives and the future of Gotham, Wayne understands the consequences if he doesn't do what's necessary to end the Joker's campaign of terror. Dent proves to be an unprincipled politician with a rotten core and no one but Wayne/Batman is willing to sacrifice popularity to win the fight against evil. Ultimately, Batman decides he must take the blame for the actions of Two-Face in order to defeat the Joker and restore faith to the people of Gotham. The decision has major consequences. Gordon ultimately describes Batman as, "not a hero. He's a silent guardian, a watchful protector...a dark knight." Public perception is always secondary to Batman. His principles guide him to defeat evil and save lives, but the result is his loss of popularity and respect. Some things are more important than public perception.Approximating the viewing experience in IMAX theaters, the Blu-ray version of The Dark Knight shifts between 1.78:1 and 2.4:1 sequences, which is a tremendous asset in preserving the vision of the filmmaker and in attempting to get an IMAX-like experience in viewers' home theaters. The prologue, as well as other 1.78:1 sequences, appear with lifelike detail and good depth. Some have complained about the subtle use of edge enhancement as detracting from the overall picture quality, but I believe what they are seeing is an ever-so-slight glow effect that makes the bright areas of some scenes appear heightened. Deducting points for this type of brightness would be silly. Meanwhile, the black level is remarkable as it conveys all gradations of grey and retains very good definition. Since so much of the film has dark, dimly lit scenes, the inky blacks contribute greatly to the depth and weight of the picture.
So how does the resolution of the 2.4:1 content compare to the 1.78:1 picture quality? Believe it or not, the detail remains nearly consistent in both aspect ratios--there's just more presence in the scenes shot using the IMAX cameras. Non-IMAX sequences give up surprisingly little in definition. Perhaps the most extraordinary scene to view the differences is when Batman raids the high rise building in Hong Kong to extract Lau (Chin Han). In the full IMAX resolution, with much of the screen enveloped in deep black, Batman is shown perched above the city. He then descends through the air, breaking through the window nearby the desk where Lau is working and quickly dispatches Lau's body guards. Finally, as he holds Lau near the broken windows, both men are whisked out of the building by a floating device and a passing aircraft. The complicated, busy action coupled with poor lighting would be problematic if not for the detail delivered both by the 1.78:1 and 2.4:1 shots that make up the scene. While the IMAX picture is preferable because of a greater sense of depth and resolution, the 2.4:1 content shares its small, gentle grain and otherwise clean, highly detailed presentation. Some element of the grain has a digital sheen to it, but I cannot justify deducting a point or half-point for that. In keeping with the dark visuals, the sound throughout The Dark Knight is weighted toward the lower registers with heavy LFE content. While the audio across the dynamic range is delivered in good detail, with plenty of resolution, the Dolby TrueHD content is clearly bass-heavy. It doesn't have quite the 3D impact one might expect in an action movie, with very little content assigned assigned to the rear channels. But it is preferable to err on the conservative side than to have an overly aggressive surround soundstage where it is really not warranted. On the other hand, some multichannel audiophiles may nitpick that the surrounds are underutilized. The anchoring across the center channel delivers all the dialog, while the front left and right speakers provide the bulk of the score. The music by Hans Zimmer and James Newton Howard is less thematic and more of a mood amplifier to make the story more hard-hitting. Aside from the sound effects and subwoofer content, the soundtrack mostly disappears in the action and visuals. Looking back on it, that is a unique accomplishment for an action film, to be such a visual work of art that one hardly notices the score as sound. While all detail of the dialog and music is clearly articulated across the front channels, it often sounds diminutive in comparison to deeper content.
Listen to the scene where Batman, Lt. Gordon and Dent have a rooftop meeting together. Gordon's and Dent's voices are perfectly reproduced, crisp and detailed, yet they sound slightly anemic compared to Batman's deeper, more open voice. While the audio engineering is actually very good, the bass emphasis can overshadow the more relaxed dialog, especially Gordon's voice. This is a minor complaint, as all dialog is plainly audible and every word and breath expertly recorded. And of course, the advantage of having a pronounced LFE channel is on display throughout The Dark Knight. Listen to the scene where the 18 wheeler flips over its horizontal axis--an impressive bit of stuntwork--creating a cacaphony of deep bass rumble, crashing steel and other sound effects. Explosions, breaking glass, gunshots and other effects are impressively engineered. The amazing feature of the Dolby TrueHD track is that nothing gets lost in the mix, regardless of the minimal use of surrounds.Warner's BD is a must-have for your collection. The film is truly unique and riveting, and Warner did a great job integrating the IMAX footage for 1080p. Highest recommendations.
