もう七年も前の作品。
中古価格があまり下がってないとこが、市場評価の的確さ。
ストレンヂオーバートーンが名曲なのは当然として、10曲目もすばらしい。
いまだに挑戦してるってのもすばらしい。
Everything That Happens Will Happen Today (TODO002)
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, インポート, 2008/11/18
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| ¥8,463 | ¥2,976 |
CD, インポート, 2008/11/25
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| — | ¥700 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
商品の説明
元トーキング・ヘッズのデヴィッド・バーンとアンビエントの巨匠ブライアン・イーノの2nd共作アルバムが27年ぶりにリリース。前作『My Life In The Bush Of Ghosts』は、リズム中心の実験的で挑戦的な歴史的名盤として今なお語り継がれているが、本作はイーノが作曲とコーラス、バーンが作詞とメイン・ヴォーカルを担当するヴォーカル・メインの見事な大人のオルターナティブ・ロック作 !! ロバート・ワイアットもサポート参加し、ファンキーなビートや、カントリー / ゴスペル的な歌の世界感、さらに様々なエレクトロニック・サウンドがレイヤーのように折り重なり、伸びのあるバーンの歌声や優しく時に力強いイーノのコーラスを暖かく包み込んでいる。
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 12.4 x 14.3 x 0.79 cm; 64.07 g
- メーカー : Todomundo Ltd. / Opal Ltd.
- EAN : 0791325577369, 0634457504929, 0735084888434, 0796158214603
- レーベル : Todomundo Ltd. / Opal Ltd.
- ASIN : B001FWRZ1O
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 225,592位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 15,838位ポップス (ミュージック)
- - 44,646位ロック (ミュージック)
- - 60,513位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2012年4月26日に日本でレビュー済み
しょーもない曲ばっかりやな、
焼きが回ったな
と思っていたら、
7曲目のストレンジオーバートーンが大名曲である。
安心した。
変わった倍音、
二人を象徴するタイトルやな
焼きが回ったな
と思っていたら、
7曲目のストレンジオーバートーンが大名曲である。
安心した。
変わった倍音、
二人を象徴するタイトルやな
2008年11月28日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
デヴィッド・バーン&ブライアン・イーノ共作によるCDを購入するのは、実はこれが始めてであった。全曲ヴォーカル入りの内容で多少は聴きやすいかと思いきや、結構ポッポで驚き。
非常に聴きやすく、アルバアム・タイトル曲「Everything That Happens WillHappen Today」なんぞは中々の名曲でジックリと聴けた。
宣伝文句ではないが見事なオルタナティブ・ロックを完成させたというのも頷ける。
とは言うものの、随所にエレクトロニクス・サウンドも効果的で、十分に彼らの個性が生かされている。
前評判通りの出来と言える。
非常に聴きやすく、アルバアム・タイトル曲「Everything That Happens WillHappen Today」なんぞは中々の名曲でジックリと聴けた。
宣伝文句ではないが見事なオルタナティブ・ロックを完成させたというのも頷ける。
とは言うものの、随所にエレクトロニクス・サウンドも効果的で、十分に彼らの個性が生かされている。
前評判通りの出来と言える。
2008年11月23日に日本でレビュー済み
ややや、もちろん、お二人とも、必ずしもMy Life in the Bush〜やらRemain in Light的なもの
ばかりが能ではないことは存じております
しかし、この二人でニューアルバム、って聞いたら、ゼロセット2みたいに、やっぱり前作の
延長を期待するのと同時に、今更、当時と同じことをされてもね〜って思いますよね
したら、びっくり。
こりゃふつーに良いオルタナティブな名盤をこさえてこられました
なんじゃーこりゃ ひねくれてる、っていうと違うか、普通では決してない。
遊び心や実験精神をそなえたポップ精神、良い時代(Red Krayolaとかマッチングモールとか
スラップハッピーとか)の別の形で完成を目指すポップ、の精神を感じてみたり、とても現在的
なものを感じてみたり。決して聞きにくいものではない
この二人の名前を聞かなかったら、普通に、とても素晴らしい完成度の高い新人が現われた!って
思うと思うと思うな
ばかりが能ではないことは存じております
しかし、この二人でニューアルバム、って聞いたら、ゼロセット2みたいに、やっぱり前作の
延長を期待するのと同時に、今更、当時と同じことをされてもね〜って思いますよね
したら、びっくり。
こりゃふつーに良いオルタナティブな名盤をこさえてこられました
なんじゃーこりゃ ひねくれてる、っていうと違うか、普通では決してない。
遊び心や実験精神をそなえたポップ精神、良い時代(Red Krayolaとかマッチングモールとか
スラップハッピーとか)の別の形で完成を目指すポップ、の精神を感じてみたり、とても現在的
なものを感じてみたり。決して聞きにくいものではない
この二人の名前を聞かなかったら、普通に、とても素晴らしい完成度の高い新人が現われた!って
思うと思うと思うな
2008年11月30日に日本でレビュー済み
D・バーンの前作は,音と音の間の隙間に潜むリズムがバーンのボーカルによって埋められるという,この世のものとは思えぬ美しく妖しい音世界に引きずり込まれる大傑作でしたが,今回は旧知のイーノとの共作。
この2人だから一筋縄でいかないことは百も承知なのですが,それにしても,コーラスワークの不気味さ,イーノの曲なのにD・バーンが自家薬籠中としているボーカルの妙は,聴けば聴くほど深みにはまる。
まずは,大音量で聴きましょう。正月のライブが待ち遠しい!!
この2人だから一筋縄でいかないことは百も承知なのですが,それにしても,コーラスワークの不気味さ,イーノの曲なのにD・バーンが自家薬籠中としているボーカルの妙は,聴けば聴くほど深みにはまる。
まずは,大音量で聴きましょう。正月のライブが待ち遠しい!!
2010年4月27日に日本でレビュー済み
イーノが作曲&プロデュースで絡んでいると、全曲ボーカル曲だということ自体が一つのニュースになってしまうという不思議。内容的には「オルタナティブ」という形容は個人的には「?」で、カントリーやゴスペルの風味が効いたオーソドックスなアメリカン・ギターポップという印象です。ただ、D.バーン特有の呑気かつ伸びやかな歌声、イーノの絶妙な空間処理が冴えているので、やっぱり二人の個性は強く感じられます。点を削った理由は、イーノの書くボーカル曲のメロディって、個人的には真正面なポップ過ぎて引っ掛かりが無いからなんです。彼の他のボーカル・アルバムがOKだったリスナーは、普通に四つ星以上はつけるでしょう。
そんな僕にとって収穫だったのは、プロデューサーとしてのイーノの力量が再確認できたことでしょうか。遙か昔、U2「ヨシュア・トゥリー」でプロデューサーとしても一般的知名度が広まった彼ですが、その実あのアルバムでイーノが実際どう凄かったのか、ていうのは僕は今ひとつピンときてなかったんですね。でも、本盤3曲目の深い広がりを持ったギター・ロックの処理を聴いて、イーノがいないとU2のあのアルバムは確かに無かったんだなということを、ちょっとはずかしい話ですが今更ながら再確認しました。
またD.バーンがメロディを書いていたのかと勘違いしていたくらい、彼の声がメロディにハマッてます。相性の良い二人なんでしょうね。
そんな僕にとって収穫だったのは、プロデューサーとしてのイーノの力量が再確認できたことでしょうか。遙か昔、U2「ヨシュア・トゥリー」でプロデューサーとしても一般的知名度が広まった彼ですが、その実あのアルバムでイーノが実際どう凄かったのか、ていうのは僕は今ひとつピンときてなかったんですね。でも、本盤3曲目の深い広がりを持ったギター・ロックの処理を聴いて、イーノがいないとU2のあのアルバムは確かに無かったんだなということを、ちょっとはずかしい話ですが今更ながら再確認しました。
またD.バーンがメロディを書いていたのかと勘違いしていたくらい、彼の声がメロディにハマッてます。相性の良い二人なんでしょうね。
2008年12月18日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
お二人の近年の活動内容からすると、この不思議なヴォーカル・アルバムの出来映えは納得の行くところではあります。ひょっとしたらバーンのソロアルバムをイーノがプロデュースしたって事であってもさほどの違和感はなかったのではないでしょうか。
メイン・ヴォーカルをバーンが、バック・ヴォーカルおよび細々としたことをイーノが担当したという感じのこのアルバムですが、Leo Abrahams 氏の参加も見逃せないポイントのような気がします。今後の彼の活動も要注目です。
『ブッシュ・オブ・ゴースツ』のようなイノヴェイティヴさは求めてはいけないのでしょうが、ひょっとしてトーキング・ヘッズが今も活動していたらこんなサウンドかも・・・と思わせてくれるようなものを10曲目の「Poor Boy」に感じました。ちなみにiTunesストアでは日本盤のボーナス・トラックであるこの曲のリミックス・ヴァージョン(誰のリミックスでしょうか?)を単独でダウンロードできます。
メイン・ヴォーカルをバーンが、バック・ヴォーカルおよび細々としたことをイーノが担当したという感じのこのアルバムですが、Leo Abrahams 氏の参加も見逃せないポイントのような気がします。今後の彼の活動も要注目です。
『ブッシュ・オブ・ゴースツ』のようなイノヴェイティヴさは求めてはいけないのでしょうが、ひょっとしてトーキング・ヘッズが今も活動していたらこんなサウンドかも・・・と思わせてくれるようなものを10曲目の「Poor Boy」に感じました。ちなみにiTunesストアでは日本盤のボーナス・トラックであるこの曲のリミックス・ヴァージョン(誰のリミックスでしょうか?)を単独でダウンロードできます。
2008年11月22日に日本でレビュー済み
アンビエント系かと思っていたら全曲ヴォーカル曲で少し驚きました。
アンビエントやサンプリング音楽を期待している人は買わない方がいいかも。
内容はゴスペルみたいなコーラスが綺麗な曲が多いです。
クリスマスシーズンにはぴったりのアルバムだとおもいます。
90年代のCGのようなジャケットもカッコイイです。
おすすめは1、4、7、9曲目。
アンビエントやサンプリング音楽を期待している人は買わない方がいいかも。
内容はゴスペルみたいなコーラスが綺麗な曲が多いです。
クリスマスシーズンにはぴったりのアルバムだとおもいます。
90年代のCGのようなジャケットもカッコイイです。
おすすめは1、4、7、9曲目。
他の国からのトップレビュー

marcello
5つ星のうち5.0
Serietà e professionalità
2015年12月9日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Il prodotto da me ordinato è arrivato purtroppo incompleto ,senza che ci fosse responsabilità da parte del venditore, il quale si è immediatamente offerto di risarcire il mio acquisto con serietà e professionalità assolutamente apprezzabili che ne fanno un esempio di affidabilità, correttezza e onestà apprezzabili, caratteristiche rare e per niente scontate. Li ringrazio e porgo tutta la mia stima nella loro organizzazione

Chef Gordon
5つ星のうち5.0
Eno/Byrne....Will Happen Today....
2012年8月28日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Bought this to expand my personal listening experience. It is on now!
Some fine, tight workmanship on these tracks. On first listen I did not
think..."Talking Heads" but Byrne's voice has that familiar edge to it.
The mastering is a piece of art unto itself. The songs are well-crafted
to be sure. Style seems gospel/folk to my ears and I would suggest taking
the leap like I did. The cover art and booklet are so well done I just have
to include them in this forum. This is a keeper....I can tell already!
Some fine, tight workmanship on these tracks. On first listen I did not
think..."Talking Heads" but Byrne's voice has that familiar edge to it.
The mastering is a piece of art unto itself. The songs are well-crafted
to be sure. Style seems gospel/folk to my ears and I would suggest taking
the leap like I did. The cover art and booklet are so well done I just have
to include them in this forum. This is a keeper....I can tell already!

Angie
5つ星のうち5.0
alles bestens
2012年4月3日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
CD genau wie beschrieben, läuft jetzt bei mir im Auto jeden Tag wenn ich zur Arbeit fahre, genau wie ich es mir vorgestellt habe, danke

JG
5つ星のうち5.0
Nothing Has Changed, But Nothing's The Same
2008年11月27日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
When David Byrne was the keynote speaker at Austin's South By Southwest Conference a couple of years ago, he did a presentation called "Record Companies, who needs them?". The point of his presentation was that this age of rampant digital file sharing presents challenges and opportunities for artists to reinvent the way they release their music, and record companies better figure out a different business model, or get left in the digital dust.
Well, as the saying goes, Mr. Byrne put his money where his mouth was, and released "Everything" digitally on his own imprint.
It's been phenomenally successful. As he predicted in his keynote address, he and Brian Eno have been putting about 80%, instead of 12 or 15% of the profits in their own pockets.
Byrne embarked on his current tour in support of the album a couple of weeks after its release. In doing so, he followed the second prong of his keynote address: After releasing the record, start making the big money on the road. Aside from undoubtedly being very lucrative, the tour has gotten nearly universal positive acclaim by critics and fans alike. I've seen two of the shows so far, and currently have tickets to a third show, if that tells you anything.
Now to the record itself. So much has been written on websites all over the internets since its digital release, that it's almost superfluous to do a review, but here it goes:
As the story goes, Eno had the basic tracks, sent them by email to Byrne, whose task was to add melodies and lyrics. "Strange Overtones" celebrates that process:
Your song still needs a chorus/I know you'll figure it out
The rising of the verses/A change of key will let you out
Eno was a de facto fifth member of Talking Heads on the group's second, third, and fourth albums. As the review taken from Rolling Stone above says, they also collaborated on "My life in the Bush of Ghosts", and on a couple of tracks from "The Catherine Wheel".
This record doesn't necessarily sound specifically like any one of those records, yet Byrne's inimitable signature is indelibly engraved on it, just as it is on all his post Talking Heads records.
Most of Byrne's solo records are pretty solid (granted, some more so than others), but "Everything" is probably the best post Talking Heads album he's done. Since it's a collaboration with Eno, it's often been compared to the three Talking Heads records and "Life in the Bush of Ghosts".
After having listened to "Everything" maybe a half dozen times, and hearing bits and pieces of Talking Heads era influences along with post Talking Heads influences, it finally dawned on me that the record it resembles most is not a Byrne/Eno or Talking Heads record, but instead the 1990 record Eno released with John Cale of Velvet Underground fame called "Wrong Way Up", so check that out. Byrne has described "Everything" as "electronic gospel". Both "Wrong Way Up" and "Everything.." do have a very uplifting sound, and would sound great in a church or cathedral.
The song "One fine day" was inspired by the book "What is the what", which is about a young Sudanese man who made an amazing journey to America and made a new life for himself.
As this historic election approached, Byrne began saying we could all make November 4 "One fine day" before he played the song live. Yes We Did, and the song stands as a beautiful example of many of Byrne's songs which are born with one meaning, and evolve into an entirely different meaning after their release.
"Everything" is already making its way to several "Best of 2008" lists. It's definitely high up on mine.
On "Everything", Byrne's voice is stronger than it's ever been, and the show is a real joy.
Great record.
Well, as the saying goes, Mr. Byrne put his money where his mouth was, and released "Everything" digitally on his own imprint.
It's been phenomenally successful. As he predicted in his keynote address, he and Brian Eno have been putting about 80%, instead of 12 or 15% of the profits in their own pockets.
Byrne embarked on his current tour in support of the album a couple of weeks after its release. In doing so, he followed the second prong of his keynote address: After releasing the record, start making the big money on the road. Aside from undoubtedly being very lucrative, the tour has gotten nearly universal positive acclaim by critics and fans alike. I've seen two of the shows so far, and currently have tickets to a third show, if that tells you anything.
Now to the record itself. So much has been written on websites all over the internets since its digital release, that it's almost superfluous to do a review, but here it goes:
As the story goes, Eno had the basic tracks, sent them by email to Byrne, whose task was to add melodies and lyrics. "Strange Overtones" celebrates that process:
Your song still needs a chorus/I know you'll figure it out
The rising of the verses/A change of key will let you out
Eno was a de facto fifth member of Talking Heads on the group's second, third, and fourth albums. As the review taken from Rolling Stone above says, they also collaborated on "My life in the Bush of Ghosts", and on a couple of tracks from "The Catherine Wheel".
This record doesn't necessarily sound specifically like any one of those records, yet Byrne's inimitable signature is indelibly engraved on it, just as it is on all his post Talking Heads records.
Most of Byrne's solo records are pretty solid (granted, some more so than others), but "Everything" is probably the best post Talking Heads album he's done. Since it's a collaboration with Eno, it's often been compared to the three Talking Heads records and "Life in the Bush of Ghosts".
After having listened to "Everything" maybe a half dozen times, and hearing bits and pieces of Talking Heads era influences along with post Talking Heads influences, it finally dawned on me that the record it resembles most is not a Byrne/Eno or Talking Heads record, but instead the 1990 record Eno released with John Cale of Velvet Underground fame called "Wrong Way Up", so check that out. Byrne has described "Everything" as "electronic gospel". Both "Wrong Way Up" and "Everything.." do have a very uplifting sound, and would sound great in a church or cathedral.
The song "One fine day" was inspired by the book "What is the what", which is about a young Sudanese man who made an amazing journey to America and made a new life for himself.
As this historic election approached, Byrne began saying we could all make November 4 "One fine day" before he played the song live. Yes We Did, and the song stands as a beautiful example of many of Byrne's songs which are born with one meaning, and evolve into an entirely different meaning after their release.
"Everything" is already making its way to several "Best of 2008" lists. It's definitely high up on mine.
On "Everything", Byrne's voice is stronger than it's ever been, and the show is a real joy.
Great record.

Diz
5つ星のうち5.0
Oh yes! And thank-you!
2008年11月27日に英国でレビュー済みAmazonで購入
I suppose I was expecting '
My Life in the Bush of Ghosts
' part 2. Quite frankly, I'm relieved to say I didn't get it. I always found that album a bit too esoteric, a bit too intellectual.
This couldn't really be more different. The cover notes say that Brian Eno was influenced by American Gospel, amongst other things. Well, maybe, but the point is, he wanted the music 'to be inviting, to offer the listener a place inside it'.
David Byrne's unmistakeable vocals go a long way to making this album so accessible. On top of that, it is so full of tuneful tracks. It's not simple, though. Maybe at times it seems almost naïve, but the lyrics are really quite subversive.
The first track - 'Home' - opens with a squidgy synth beat and acoustic guitars. A lovely simple, sing-along tune, and David Byrne's soaring but slightly strained voice - you know, it almost reminds me of some of the tracks from ' O Brother, Where Art Thou? ' but the lyrics have just an edge to them:
'Home - such a funny feeling
Home - no-one ever speaking
Home - with our bodies touching
Home - with the cam'ras watching'
So - not Simon and Garfunkel, then.
The second track starts similarly: simple, effective - reminding me of some of the tracks from ' True Stories '.
'I Feel My Stuff' is darker, striking piano, over-clear enunciation making it almost sound like the African click language, but then a backing chorus comes in like something off 'Walk on the Wild Side', with a 'voice-over' and - well! - a guitar solo (of sorts). That guitar sound is so familiar - almost ' For Your Pleasure '. Turns out, yes, it's Phil Manzanera.
The title track is beautiful and has so many echoes to it. It reminds me of ' Apollo: Atmospheres & Soundtracks ', it reminds me of ' Taking Tiger Mountain (By Strategy) '.
'Life Is Long' - wonderful! Has a great horn section, a clear and simple guitar solo, a totally sing-along tune, and wonderful left-field lyrics.
'The River' is pretty much back to 'True Stories/Oh Brother' territory, based around a repetitive little riff and vocal harmonies.
O.k. - I'm not going to go through every track; I hope you get the idea from these. But the other tracks continue to surprise, to get funky, retro, weird and tuneful.
Overall, it's kind of a return to his roots for Eno; for Byrne, it is Talking Heads territory - the two together, though, make something quite special. Anyway, that combination should please an awful lot of people.
I'm glad they printed the lyrics on the cover, and the picture of the two of them is classic - it's a lovely picture of David Byrne, reminds me of an older, distinguished George Clooney. And Brian looks so cool. Two Smiling Heads :-)
This couldn't really be more different. The cover notes say that Brian Eno was influenced by American Gospel, amongst other things. Well, maybe, but the point is, he wanted the music 'to be inviting, to offer the listener a place inside it'.
David Byrne's unmistakeable vocals go a long way to making this album so accessible. On top of that, it is so full of tuneful tracks. It's not simple, though. Maybe at times it seems almost naïve, but the lyrics are really quite subversive.
The first track - 'Home' - opens with a squidgy synth beat and acoustic guitars. A lovely simple, sing-along tune, and David Byrne's soaring but slightly strained voice - you know, it almost reminds me of some of the tracks from ' O Brother, Where Art Thou? ' but the lyrics have just an edge to them:
'Home - such a funny feeling
Home - no-one ever speaking
Home - with our bodies touching
Home - with the cam'ras watching'
So - not Simon and Garfunkel, then.
The second track starts similarly: simple, effective - reminding me of some of the tracks from ' True Stories '.
'I Feel My Stuff' is darker, striking piano, over-clear enunciation making it almost sound like the African click language, but then a backing chorus comes in like something off 'Walk on the Wild Side', with a 'voice-over' and - well! - a guitar solo (of sorts). That guitar sound is so familiar - almost ' For Your Pleasure '. Turns out, yes, it's Phil Manzanera.
The title track is beautiful and has so many echoes to it. It reminds me of ' Apollo: Atmospheres & Soundtracks ', it reminds me of ' Taking Tiger Mountain (By Strategy) '.
'Life Is Long' - wonderful! Has a great horn section, a clear and simple guitar solo, a totally sing-along tune, and wonderful left-field lyrics.
'The River' is pretty much back to 'True Stories/Oh Brother' territory, based around a repetitive little riff and vocal harmonies.
O.k. - I'm not going to go through every track; I hope you get the idea from these. But the other tracks continue to surprise, to get funky, retro, weird and tuneful.
Overall, it's kind of a return to his roots for Eno; for Byrne, it is Talking Heads territory - the two together, though, make something quite special. Anyway, that combination should please an awful lot of people.
I'm glad they printed the lyrics on the cover, and the picture of the two of them is classic - it's a lovely picture of David Byrne, reminds me of an older, distinguished George Clooney. And Brian looks so cool. Two Smiling Heads :-)