こちらからもご購入いただけます
バットマン ビギンズ [Blu-ray]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
今すぐ観る ![]() | レンタル | 購入 |
購入オプションとあわせ買い
フォーマット | 色, ドルビー, 吹き替え, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | クリスチャン・ベイル, ゲイリー・オールドマン, クリストファー・ノーラン, マイケル・ケイン, モーガン・フリーマン |
言語 | 英語, 日本語 |
稼働時間 | 2 時間 20 分 |
よく一緒に購入されている商品
![バットマン ビギンズ [Blu-ray]](https://images-fe.ssl-images-amazon.com/images/I/81Mr6wqPaLL._AC_UL116_SR116,116_.jpg)
この商品を見た後にお客様が購入した商品
商品の説明
“壮大なスケールで描かれた衝撃の本格アクション超大作。”
-Mick LaSalle, SAN FRANCISCO CHRONICLE
ブルース・ウェイン(クリスチャン・ベール)の頭から片時も離れることがないのは、眼前で最愛の両親を射殺された忌まわしい記憶。
ゴッサム・シティーの路上で起きたその事件以来、ブルースの人生は一変したのであった。
のしかかる罪悪感と怒り、日増しに膨れ上がる復讐心、両親が教えてくれた博愛の精神を受け継がなければならないという使命感。
さまざまな思いをかかえた失意の御曹司ブルースは何不自由ない生活を捨て去り、ゴッサム・シティーを離れ、世界中を放浪するようになる。
犯罪者の心理を知るために自ら罪人となったブルースの前にヘンリー・デュカード(リーアム・ニーソン)が現れる。
"影の軍団"を率いるラーズ・アル・グール(渡辺謙)の代理人と称するこの男は、ブルースの秘めたる資質を見出し、"影の軍団"へとスカウトする。デュカードの指導の下、悪を倒し、恐怖心に打ち勝つ術を見つけるために、心身を極限まで鍛え上げるブルース。
だが、永い修行を終えると同時に"影の軍団"の真の目的を知り、組織を離れることを決意する。
7年ぶりにゴッサム・シティーへと戻ったブルースは、犯罪と不正にまみれた街の現状を目の当たりにする。
ウェイン家が慈善事業の拠点としていたウェイン・エンタープライズですら、会社の利益のみを追求する社長代理リチャード・アール(ルトガー・ハウアー)が牛耳り、ブルースの両親が掲げていた尊い理念は消えていた。
ブルースの幼馴染で今では地方検事のレイチェル・ドーズ(ケイティ・ホームズ)は、ゴッサム・シティーにのさばる凶悪犯に手を焼いていた。
犯罪組織のトップに君臨するカーマイン・ファルコーネ(トム・ウィルキンソン)らの仕業によって、この街の司法制度は腐敗しきり、法の力は無に近い状態だった。
さらにファルコーネは精神科医ジョナサン・クレイン(キリアン・マーフィー)を懐柔し、係争中もしくは収監中の手下を心神喪失と鑑定させ解放し、一方のクレインもその見返りを受け、自らの野望を達成すべく、着々と準備を進めるのだった。
ブルースは忠実な執事アルフレッド(マイケル・ケイン)、善良な警察官ジム・ゴードン(ゲイリー・オールドマン)、科学者ルーシャス・フォックス(モーガン・フリーマン)らの協力を得て、「もうひとりの自分」を解き放つ。
それは正義を全うすべく揺らぐことのない信念と強靭な肉体を漆黒のスーツに包み、恐怖を敵の心に植えつける闇の騎士“バットマン” だった。
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語, 日本語
- 梱包サイズ : 17 x 13.4 x 1.4 cm; 81.65 g
- EAN : 4988135708953
- 監督 : クリストファー・ノーラン
- メディア形式 : 色, ドルビー, 吹き替え, ワイドスクリーン
- 時間 : 2 時間 20 分
- 発売日 : 2008/7/23
- 出演 : クリスチャン・ベイル, モーガン・フリーマン, ゲイリー・オールドマン, マイケル・ケイン
- 字幕: : 日本語, 英語
- 言語 : 日本語 (Dolby Digital 5.1), 英語 (Dolby Digital 5.1)
- 販売元 : ワーナー・ホーム・ビデオ
- ASIN : B0018O3OZ0
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 18,826位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 1,630位外国のアクション映画
- - 2,184位ブルーレイ 外国映画
- カスタマーレビュー:
イメージ付きのレビュー

-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
ノートン監督の独特の世界観はそのまま見応えとこだわりのある映画なので覚悟して見て欲しいです。
主人公のブルース、━子供の頃、両親が目の前で殺されるというトラウマを抱え、癒され難い恐怖、罪悪感、怒りを、いかに乗り越えて行くのか。救いを求め、使命を自覚する旅に出る。それはかつての偉大な覚者が、生きることの苦悩に直面し、求道の旅に出る姿に重なる。同時に、私たち誰もが抱えるテーマ、人生につながり重なるところが、本作に多くの人を惹きつけ巻き込む原動力になっている。
「本当の正義とは何か」━。これも本作のテーマの一つである。人の数だけ、正義がある。自分が正しいと正義を振りかざす思想・宗教が、どれほど残虐・非道なことを行ってきたのかは、歴史をみれば明らかだ。一人殺せば罪人だが、千人殺せば、英雄である。正義と破壊を弁別する、分かれ道は、どこにあるのだろうか━。主人公の言葉に、Compassion(慈悲)という言葉が出てくる。慈悲こそが、正義を見極める、人を生かす正しさとしての正義を見出してゆく鍵になる。正義とは、復讐を超えたものだと主人公は最後に言う。
「人はなぜ、落ちる(堕ちる・堕落する)のか?」(Why do we fall?)との問いに、「這い上がることを学べるために」(So that we can learn to pick ourselves up.)と答える。「より深い愛を知るために」「より豊かに魂として成長するために」とも言えるのだろう。ブルースは、犯罪心理を知るためにも自分から罪に手を染める。━このテーマもまた、物語全体を貫いて、観る者の胸深くに響いてやまない。
「最も深い恐怖を包容せよ」(Embrace your worst fear.)主人公が、トラウマとなった恐怖、罪悪感、怒りを、いかに乗り越えてゆくのか、その過程もまた、様々な智慧と示唆に富んで見ごたえがある。誰もが抱く恐怖心。それとどう向き合い、包容し、最後に、「味方につける」のか━。バットマンが、バット(コウモリ)を恐れ、大嫌いだったとは、初めて知った(笑)。素晴らしいのは、最終的に、その最も嫌だったコウモリを味方につけ、協力者(backup)にまでなってもらっているところである。心理療法の観点から見ても、非常に興味深い場面が多々あり、必ず、得るところがあると思う。
悪人正機(悪人だからこそ救われる)、煩悩即菩提(煩悩は悟りのもと)という考えが、仏教にはある。恐怖は、慈悲へ、怒りは、正義へ、罪悪感は、許しと愛へと、変容する。バットマンは、まさにそれを生き、体現しているかのように描かれている。変容の物語である。深く構想を掘り下げた製作者の意図は、特典映像に垣間見られるが、世界的ヒットとなる作品には、それだけのインパクト、人間の深い意識に響くものがなければ不可能なのだと改めて思った。
主人公は、柔術を身に着け、日本の忍術で鍛錬する。余談だが、もう一人のダーク・ヒーロー、ハンニバル・レクター博士もまた、若き頃、親戚の日本人女性から剣道・武士道を習い、心身を鍛錬していたのを思い出す。本作は、日本の忍術や武道が、欧米人にどのように捉えられているのかを知る上でも参考になる(いま、忍者の人気には、世界的に凄いものがある)。
そうした古来の智慧と鍛錬で心身を鍛え上げ、その上で最新科学技術の粋を集めた装備を身に着け闘うバットマン━。東洋と西洋の統合だ。あくまで、生身の人間、決して不死身のスーパーマンでないリアルさも共感を呼ぶ。バットマン映画のシリーズ、本作の前後はほぼ観ているのだが、これだけはなぜか観ていなかった、……作品にも、出会うべき時があるのだろう。
最後に、主人公ブルースと執事アルフレッドとの会話で感動した言葉を記しておきたい。ゴッサムを救いたかったが、失敗したと諦めかけたブルースに、アルフレッドは、「私たちはなぜ落ちるのか? 這い上がることを学ぶためです」と語りかける。それに━、
ブルース; まだ、俺を見限らないのか?( You still haven’t given up on me? )
アルフレッド; 決して(Never.)
主人と執事、警官、検事、立場を超えて魂でつながり共振する、人々の共感・信頼、愛情・友情の深さもまた、本作の魅力である。一人でも多くの方に、ご覧いただきたい。
…う〜ん、やたら高評価だったので期待してたんだけど、リアルな犯罪サスペンスな世界観にバットマンの超兵器の数々や、勘違い日本みたいな忍者軍団は正直ミスマッチだと思った。
あれなら、同じアメコミ原作のパニッシャーを主役に置き換えても成立しそうだし。
ダークナイトのジョーカーの鬼気迫る熱演は凄いけど、その狂気のバックボーンもセリフでサラリと語られるだけで深みが感じられないし、続編を当て込んだのかバットマンとの対決が中途半端に終わる(逮捕された?)のも消化不良。
まぁ、役者の急死でやむを得ない事情があったんだろうけど。
完結編のライジングで、散々と強敵感を煽っていたベインがビギンズの忍者軍団の首領の影武者?だったのも作品のスケールを縮めてしまったと感じた。
アンハサウェイのキャットウーマンは可愛かったけど(笑)
個人的に、やっぱりダークファンタジーな作風に仕上げたティム・バートン版こそが自分にとって至高のバットマンであると確信しましたね。
ビギンズ公開時に書かれたブログでバートン版を『オコチャマ映画』と揶揄し、ノーラン版を過剰に持ち上げてたのを読んでイライラしたので、ちょっと辛口レビューさせて頂きました。。。
ただアクションシーンは他のレビュワーさんも言っておられたように、カメラワークが悪く見えずらかったです。
しかしやはりクリスチャン・ベールのバットマンは良い。
初代バットマンのマイケル・キートンのようにシャープな輪郭と鋭い目つきが非常にハマっていました(どうもベン・アフレックのケツアゴバットマンは合っていないように思える)。
内容は哲学的で賛否が分かれるところでしょうが、バットマンという完全無欠の正義ではないダークヒーローの在り方が良く描かれていたと思います。
他の国からのトップレビュー





Unsurprisingly, Begins is superior to previous depictions in that it sticks closely to some of the best of Batman lore. As with many comic adaptations, it is the use of high quality source material that makes for such a gripping story. The origins of Batman is in the death of Bruce Wayne's parents. Going back to the source, those parents are killed by a no-mark called Joe Chill. It is the casual and utterly avoidable nature of their deaths that makes it so interesting. Unlike previous screen versions where the meaning is entirely lost by changing the killer, Joe Chill is a perfect character to set Bruce Wayne off on his long journey. Chill is just a meaningless hood yet he guns down the wealthiest and most important citizen in Gotham. That juxtaposition entirely makes sense for the Batman character's motivation, the anguish of knowing his parents died for pretty much nothing.
A decade later as a somewhat tortured teen Bruce Wayne clearly has not overcome the grief and nearly makes a massive mistake. His subsequent journey to what appears to be the Himalayas is an outstanding sequence, probably the strongest part of a terrific film. Finding Ra's al Ghul as a mentor, Bruce Wayne's entire life view is questioned. Coming of age and finding out who you are is an all too common motif but Batman Begins gets it so very right. Wayne is trained physically but more importantly he is trained philosophically. Ra's offers an incredibly plausible case for turning to the dark side. This is fascinating as so often the case is made for turning to the light but Ra's offers argument about being prepared to defend values that really resonates. It is Wayne's eventual rejection of the Ra's philosophy that ultimately leads him to be Batman.
The physical action during the training sequences is amazing. The place really feels cold. The real-life location of Iceland is a decent stand-in with the sequences on the frozen lake being particularly breath-taking. Probably the most impressive physical action takes place when Bruce faces his final challenge. The combat within a maze of ninjas is beautiful choreography.
While the eastern sequences are particularly impressive, the visuals in the return to Gotham are also very nice. Gotham is dark, it is broken, it feels oppressive. In some ways the Gotham of Batman Begins shares the feel of Sin City. While it might not be quite as harsh as Sin City, anything that compares even closely to Sin's brilliance is itself impressive.
Perhaps the two highlights of the return to Gotham are Bruce Wayne's development of a double life and the villains he faces. The angst of the Batman character lives alongside the arrogance of another character. Bruce Wayne himself disappears. All that remains is the grim and unrelenting Batman and the vacuous Bruce Wayne. Neither is the real person. Other double life super heroes have only one alter ego, Batman Begins presents two in the same person - fascinating. The pinnacle of the Bruce Wayne alter ego is his incredibly insulting speech at a party in his honour. It is just dripping with egoistic venom. It serves a particular plot purpose but really pushes character boundaries in a way that other films have not dared.
As with any great character, it is the relations with others that mark Batman out. Love interest Rachel Dawes played by Katie Holmes is the perfect romantic foil. She is sweet but highly intelligent. She sets a standard for Wayne that he cannot possibly meet. This is just so excellent - the romantic love interest should be easily obtainable. Katie Holmes is not a stunner and she's playing a girl next door. Even so she turns the exceedingly rich, handsome, and altruistic Wayne even when she knows all he does. This denial plays so well into Batman's heart-hardened character.
His relationship is far closer with Michael Caine's Albert the butler. Caine works very well in this role. His trademark accent seems to fit which is unusual for a film from this century. Albert is the helping hand Bruce needs but he's also the source of some of the film's underlying meaning.
The corporate angle of Bruce Wayne's life is one of the few areas that doesn't quite work. The antipathy with Rutger Hauer's Earle interacts with Morgan Freeman's Lucius Fox doesn't flow well. Earle is one of the few cliches in the film and his line about getting memos is horrendously dated and out of place in such a modern and dark film. Lucius Fox is not much better. Why he is buried down in the basement with all the most interesting gadgets is unclear as after all those are the very pieces of equipment that a corporation would want to avoid falling into the hands of others yet the enemy of the acting CEO seems to be given free run with all the corporation's technology.
Still, the weaker spots are more than made up for with the interaction between Batman and the various villains. Scarecrow and Ra's are both outstanding. Scarecrow is wonderfully played by Cillian Murphy. He is incredibly menacing especially without the mask. The way he inflicts fear upon the vulnerable is truly evil and makes for a great opponent. Ra's is much more of a subtle combatant for Batman and it is right that there seems to be some respect between the pair. Liam Neeson's height, age, and gravitas fit so well.
All of the greatness of Batman Begins would not be possible without Christian Bale. Bale is himself quite a dark and intense person. In the same way that Robert Downey Jr was ideal for Iron Man, Christian Bale is ideal for Batman. He is less believable as the young adult Bruce Wayne in Gotham but he is pitch perfect on the trail towards the Himalayas and fits both the gritty, noble, and self sacrificing Batman and the spiteful and anti-social persona of Bruce Wayne.
The acting is supported by good action sequences. Good use of the utility belt and other traditional Batman effects helps. The batmobile looks great. The chase sequence it is involved in is perfectly fine but not especially interesting given the over-abundance of chase sequences in cinema. Batman's fighting style is interesting. It does not looks like boring wire work but it seems hard hitting and impactful.
As a piece of cinema, Batman Begins is coherent, interesting, and entertaining. Some of the characters are superb, especially Batman and the two main villains. The setting works so well and taking Batman back to the darkness the original exists in makes for a far more thought-provoking plotline than anything television or cinema has produced so far. Christopher Nolan's reboot of this franchise is a cut above many other reboots and everyone involved deserves credit.
The DVD Extras on the two-disc edition are solid. The talking head work is really good, exploring the most interesting aspects of the film. The technical exposition of the costume and the batmobile are both engaging. The miniatures special effects section is a little un-inspiring but the introduction to the fighting style is fascinating even if some of the elbow crunch strikes seem a bit odd. The Extras are a good complement to an outstanding film.