ブランド | ケンコー(Kenko) |
---|---|
製品型番 | ATXAFM35DXC |
年式 | 2013 |
ズーム倍率 (光学) | 1 x |
固定焦点距離 | 35 ミリメートル |
焦点距離 (広角側) | 35 ミリメートル |
焦点距離 (望遠側) | 35 ミリメートル |
F値 (広角側) | 2.8 |
F値 (望遠側) | 2.8 |
レンズタイプ | 単焦点レンズ |
種類 | 広角レンズ |
フィルター径 | 52mm |
レンズ構成 | 8群9枚 |
レンズマウント | キヤノン EF |
手ブレ補正 | なし |
モータータイプ | DCモーター |
電池付属 | いいえ |
製品サイズ | 7.62 x 7.62 x 7.62 cm; 340.19 g |
新品:
¥67,394¥67,394 税込
ポイント: 3370pt
(5%)
無料お届け日:
4月5日 - 10日
発送元: y.m shop 販売者: y.m shop
中古品 - 良い
¥16,800¥16,800 税込
無料お届け日:
3月31日 日曜日
発送元: Amazon 販売者: 【フォトリブ】取引件数20000件プライム送料無料/即日発送/返品保証【カメラ用品の専門店】
こちらからもご購入いただけます
Tokina マクロレンズ AT-X M35 PRO DX 35mm F2.8 MACRO キヤノン用 APS-C対応
- この商品は、出品者によって配送されます。
商品の配送状況は注文履歴ページからも追跡できます。
配送状況についての詳細はヘルプページをご覧ください。 - 詳細はy.m shopの配送ポリシーについてをご覧ください。
- Amazonマーケットプレイス保証は、出品者が販売および発送する商品をご購入の場合に適用されます。Amazonマーケットプレイス保証は、購入された商品のコンディションや配送を保証するものです。
詳しくはこちら
購入オプションとあわせ買い
ブランド | ケンコー(Kenko) |
焦点距離の説明 | 35 mm |
レンズタイプ | 8群9枚 |
カメラレンズの説明 | 単焦点レンズ |
最大焦点距離 | 35 ミリメートル |
一緒に購入

他のカスタマーはこれらの商品も見ています
商品の情報
詳細情報
登録情報
商品モデル番号 | ATXAFM35DXC |
---|---|
ASIN | B0016Q6BXC |
Amazon.co.jp での取り扱い開始日 | 2007/10/15 |
おすすめ度 |
5つ星のうち3.1 |
Amazon 売れ筋ランキング | - 965,125位家電&カメラ (家電&カメラの売れ筋ランキングを見る) - 2,738位カメラ用レンズフード |
保証とサポート
ご意見ご要望
ブランド紹介

70年以上続くレンズブランド「Tokina(トキナー)」
1950年に東京で創業して以来、カメラ用交換レンズの製造を中心に、世界中にファンを抱えるレンズブランドです。
トキナー伝統の美しい青色の発色表現は「トキナーブルー」と呼ばれ、最新のatx-m 11-18mm F2.8 Eに受け継がれています。
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
トキナーは、1950年に東京で創業して以来、カメラ用交換レンズの製造を中心に、世界中にファンを抱えるレンズブランドです。
高い光学性能を誇る大口径標準レンズ「opera」や、解像力に定評のあるマクロレンズの他、広角ズームレンズ、超望遠のミラーレンズ、魚眼レンズなど、特長的な光学系のレンズも数多く揃えています
特定の情報をお探しですか?
商品の説明
APS-Cフォーマット固体撮像素子に合わせた、35mm等倍マクロレンズです。 35mm判換算で約56mmと標準レンズとしてもご使用いただけます。光学系と多層膜コーティングにより有害な反射を抑え、無限から等倍まで、均一で良好な描写力を発揮する高性能光学系を搭載した「常用マクロレンズ」です。最短撮影距離0.14m。マクロレンズで重要なマニュアルフォーカス時の操作感は、ピントリングに適度なトルク感があり、精密なピント合わせが可能です。フィルター径52mm
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
どこまでも寄れる標準レンズとして使えるレンズだと思います。
D3000番台ではAFは利きませんが(D5000番台も)MF時のピントリングの操作感はMFレンズに近いものがあります。
風景を無限遠付近にピントを合わせてF値を変えてテスト撮影しましたがF5.6~F11の間が映りいいですね。
とにかく寄れます。被写体に寄って撮影する感覚はコンデジに近いです。
もちろんコンデジとは比べられないほどの繊細な画像が得られます。
街中のスナップ撮影は、焦点距離が丁度いいので気持良く撮影できました。
オートフォーカスはさほど早くありません。迷うととことん迷います。
しかし、フォーカスリングを手前に引くことで簡単にマニュアルに切り替えることができ、フォーカスリングの重みが適切でピントが合わせやすいです。
やや重いのが残念ですが、望遠が必要なければとにかく便利。
一本だけ持って出かける時はこのレンズにしています。
安心して使えるレンズ。
モノ撮りなど、いざという時の一本に。
もちろん、オートフォーカスも装備しています。
使用しておりました。しかし出張時などカメラ関連の荷物を減らしたいため,
35mm常用とマクロの2in1が可能なのか購入してみました。
結果,35mm換算53mm相当となる常用レンズとして使え,更に驚愕の接写が可能!
倍率1:1なので,小さな部品などを撮影することが多い私には最適の選択でした。
AF/MFはフォーカスリングを前後スライドで切替が可能です。
D90で使用しているのですがDムービー撮影時にも扱いやすいトルクがあります。
もちろんオールドニッコールのそれには遠く及びませんが,AF-SレンズやDレンズ
の,MFを愚弄するかのようなスカスカリングよりは遥かに使いやすいMFです。
またフィルター径52mm・フォーカスリング上の∞〜最短の方向が同じというのも
ニコン派にはうれしいかも。質感・操作感含めて大満足の一本です。
F2.8ということで背景のボケを気にされるかも知れませんが,綺麗に出ます。
「どうしてもF1.4!」という方でなければ満足度は高いと思います。
お役に立てれば幸いです。
他の国からのトップレビュー



2014年1月7日にドイツでレビュー済み




This is an excellent choice if you were looking to get a standard lens. It offers excellent image quality at a low price. But let us establish this lens in the context of the other comparable choices. The fact of the matter is, that when you consider all the approximately standard prime budget lenses on a crop, i.e., approximately ~30mm, you have a number of options, such as the Canon 28mm f/1.8, 28mm f/2.8, 35mm f/2 or the Sigma 30mm f/1.4 and the choice at hand, the Tokina 35mm f/2.8. Each is unfortunately flawed in some way. The most common flaw is horrible edge sharpness, but other issues include slow AF, inaccurate AF, chromatic aberrations, just plain soft, high minimum aperture or combinations thereof.
Of the choices available, what tokina offers is good edge to edge sharpness, with an excellent center sharpness, at the expense of a slower AF and higher minimal aperture. That said, the AF is incredibly fast, albeit insignificantly more noisy, but most importantly, the sigma and canon options have also been known to be inaccurate, despite USM/HSM, where the tokina seems to be pretty much dead on each time, and quickly.
So the choice becomes where your priorities lie. Image quality to me is of paramount importance, and this is why I got the tokina. As with most macros, a typically conservative aperture makes this lens very sharp, even wide open. In fact, MTF results suggest it is sharper (generally border to border) at mimimum aperture than the competitors above at f/2.8, which is stopped down for its competitors. If your stopping down beyond f/2.8 with other lenses to achieve a certain quality, you wont need to for this lens, making it faster in practice than a faster lens you need to stop down with.
The image quality is comparable to my canon 60mm f/2.8 which is a massive claim for those who know the 60mm macro, and an impressive result for a lens in this price class. However, the 60mm is insignificantly sharper, and even more so at the edges, but the contrast and colours of the Tokina are absolutely amazing.
The build quality is superb, featuring a metal construction that is usually reserved for lenses well outside this price class. It's a joy to use. One reason I gave it 4/5 and not 5/5 for ease of use is an issue I have with the AF/MF switch and the focus limiter. The switch to AF/MF is a little clunky as you move the ring around the frontal barrel towards the camera for MF and away for AF. Also, while the focus limiter works excellently, it is too easy to move the switch to half way between full and limited focus, which is not a valid setting and the lens wont AF at all.
Overall, as a standard lens, it may not be the best in low light conditions, but the image quality is absolutely fantastic. Contrast, colours, sharpness and even AF are just done better than other budget options.
Edit: For full frame users, or those who are thinking of going full frame, while this lens is marked as a "DX" or crop only lens, IT DOES WORK ON A FULL FRAME CANON CAMERA (tested on a 5D and 6D) as a 35mm lens, there is more vignetting than usual, but when mounted on a full frame, there is NO REDUCED IMAGE CIRCLE. ps. Almost all crop-only lenses have a reduced image circle, so this is an unusual feature of the lens. In general, mounting some crop only lenses may be long enough to interfere with a full frame mirror, potentially damaging it. I tested on a old full frame film camera before trying on a full frame digital camera.

The lens comes with a very short "lens hood" in place, really not a lens hood in the usual sense but just an 8mm extension to the lens barrel. It screws into the 52mm filter thread and has its own 52mm thread at the front end. Its purpose is to provide a place to attach the lens cap or of course a 52mm filter, which would otherwise be difficult when the lens barrel was fully retracted, e.g. at or near infinity focus. In general use it can be left in place and forgotten, but for macro work approaching 1:1 magnification it has to be removed because otherwise the working distance would be impossibly short. Note that this 35mm macro lens is hardly ideal for 1:1 work anyway because of the short working distance even with the "hood" removed -- getting enough light on the subject may often be difficult.
The focusing ring has a clutch mechanism similar to some other Tokina and Tamron lenses to switch from autofocus to manual focus. Click the focus ring forward for AF and back for MF. This works well, though not quite as smoothly on this lens as similar mechanisms do in the other lenses which have much wider focusing rings. The narrow focusing ring on this lens allows a certain amount of tilting or cramping while moving forward or back, which is probably unavoidable in the design.
I would recommend this lens to anyone who wants an extremely sharp and distortion-free "normal" fixed focal length lens, with reasonably good macro capabilities. I would not recommend it as the ONLY macro lens for someone who expects to do a lot of work at close to 1:1 magnification.
I also have Nikon's 35mm f/1.8 lens. That is a great product too, is one and a third stops faster wide open than this one, and has the advantage that being an AF-S lens it autofocuses on my small-body Nikons which this Tokina cannot. On my D70s, D200, D80 and D90 Nikons I like this Tokina for its superior optical performance, as far as lenses of this focal length go, but I mostly use longer lenses for macro work.

Ich wollte eine Festbrennweite mit 35 mm und hatte bereits das Nikon 35 mm 1.8G getestet, war aber nicht so richtig zufrieden. Es gefiel mir sowohl von der Haptik als auch von der Abbildungsqualität her nicht wirklich(Verzeichnung, CAs, Farben bei autom. WA). Natürlich ist es auch um einiges günstiger als das Tokina 35 mm, nur diesen Preisunterschied nehme ich für die Mehrleistung gerne in Kauf.
Dieses 35er habe ich ausgepackt, an die Kamera geflanscht und war vom ersten Foto an begeistert. Es bildet bereits bei voll geöffneter Blende absolut scharf ab. Aber das alleine ist es nicht. Was mich an diesem Objektiv so fasziniert ist die Anmutung der Bilder, was Farbe und Kontrast betrifft. Dies lässt sich schwer beschreiben, doch ich finde die Fotos, welche ich mit diesem Objektiv geschossen habe, einfach "edler" als die meisten Fotos mit dem 50 mm oder 85mm 1.8er Festbrennweiten, welche ich bisher häufig einsetzte.
Bei keinem meiner anderen Objektive stimmt der automatische Weißabgleich so genau wie mit diesem Objektiv (Kamera Nikon D300). Obwohl ich immer in RAW & JPG fotografiere, muss ich hier nur sehr selten den WA nachjustieren. Er sitzt eigentlich zu 90%. Bei den anderen Objektiven muss ich häufig entweder einen manuellen Abgleich machen, die Farbtemperatur voreinstellen oder aber die RAWs hinsichtlich WA nachbearbeiten.
Die Fokusiergeschwindigkeit ist zwar nicht sonderlich hoch, dennoch kann ich damit spielende Kinder ohne Probleme fotografieren und habe überraschend wenig Ausschuss, was die Fokussierung angeht. Ich finde den Fokus außerordentlich treffsicher, sicherlich kein Leisetreter, aber ich komm ganz gut klar damit. Bei den kurzen Fokussier-Nachregelstrecken die z.B. bei spielenden Kindern notwendig sind, schafft es diese Objektiv in Verbindung mit dem AF-Modul der Kamera allemal, das Objekt scharf einzufangen.
Ein weiters Highlight ist die Möglichkeit, damit sogar Makroaufnahmen zu machen. Es ist auch als dediziertes Makroobjektiv (1:1 Makros) mit all seinen Stärken wie scharfe Abbildung bis an die Ränder, so gut wie keine erkennbare Verzeichnung, ausgwiesen. Ich nutze es zwar eher selten als 1:1 Makroobjektiv, verwende es aber häufig um wirklich beindruckende Nahaufnahmen zu machen. Das Bokeh finde ich außerordentlich schön uns weich.
Last but not Least: Es ist - wie von Tokina gewohnt - sehr robust und wertig gebaut und von der Haptik her kein Vergleich zum 35er 1.8 von Nikon.
Also zusammenfassend:
+ sehr scharf bis an die Ränder bereits bei Offenblende. Die Schärfe wirkt auf mich sehr angenehm und edel, nicht zu harsch.
+ farbliche Wiedergabe und Kontrast in Verbindung mit Nikon D300 und automatischen WA nahezu perfekt. Überraschend gute Wiedergabe von Hauttönen
+ sehr schönes und weiches Bokeh
+ Makrofähigkeit (auch wunderbar geeignet für ansprechende Nahaufnahmen mit weich verlaufendem Hintergrund)
+ sehr robuste Bauweise, angenehme Haptik
+ sehr treffsicherer Autofokus, wenngleich ein wenig laut und - wie bei Makroobjektiven üblich - kein Sprinter
Ich verwende dieses Objektiv wo immer es geht. Sicher habe ich auch noch das 50er und 85er sowie ein 70-300er Tele von Nikon sowie das Weitwinkel von Tokina. Keines davon ist schlecht. Nur dieses 35er hat mich wirklich positiv überrascht und wenn die Brennweite irgendwie passt, ist es das Objektiv meiner Wahl. Ich würde es selbstverständlich jederzeit wieder kaufen und es gehört wohl zu jenen Objektiven, welches ich mit Sicherheit nicht wieder hergebe.