ストリーも面白いし、キャスティングも良いです。
何よりもアル・パチーノの演技が素晴らしいです。
面白い映画です。ぜひ皆さん見てください。
スカーフェイス [Blu-ray]
{"desktop_buybox_group_1":[{"displayPrice":"¥1,152","priceAmount":1152.00,"currencySymbol":"¥","integerValue":"1,152","decimalSeparator":null,"fractionalValue":null,"symbolPosition":"left","hasSpace":false,"showFractionalPartIfEmpty":true,"offerListingId":"fehELRjpuXt%2FMjiNUoOfokIk9sHe9NtbRpqWlP0TPII55caENTXpx2xXoZas1fEDPke8U5LJGrXZAETHjNL%2BOTF%2FcrLIkKNqmfTBH65fdclUbj57WIvums65Hs%2FnTWIIgMGamjhQQBA%3D","locale":"ja-JP","buyingOptionType":"NEW","aapiBuyingOptionIndex":0}]}
購入オプションとあわせ買い
フォーマット | Blu-ray |
コントリビュータ | アル・パチーノ, ミシェル・ファイファー, ブライアン・デ・パルマ, スティーブン・バウアー |
稼働時間 | 2 時間 50 分 |
よく一緒に購入されている商品
![スカーフェイス [Blu-ray]](https://images-fe.ssl-images-amazon.com/images/I/51UVQYD7woL._AC_UL116_SR116,116_.jpg)
¥2,874¥2,874
残り1点(入荷予定あり)
¥2,874¥2,874
通常4~7日以内に発送します。
総額:
当社の価格を見るには、これら商品をカートに追加してください。
ポイントの合計:
pt
もう一度お試しください
追加されました
一緒に購入する商品を選択してください。
この商品を見た後にお客様が購入した商品
ページ: 1 / 1 最初に戻るページ: 1 / 1
メーカーによる説明
![]() |
![]() |
![]() |
|
---|---|---|---|
スカーフェイス 4K Ultra HD+ブルーレイ[4K ULTRA HD + Blu-ray] | スカーフェイス [Blu-ray] | スカーフェイス [DVD] | |
カスタマーレビュー |
5つ星のうち4.3
6,434
|
5つ星のうち4.3
6,434
|
5つ星のうち4.3
6,434
|
価格 | ¥2,874¥2,874 | ¥1,152¥1,152 | ¥1,152¥1,152 |
製品仕様 | 4K ULTRA HD + Blu-ray | Blu-ray | DVD |
発売日 | 2020/5/22 | 2012/5/9 | 2012/4/13 |
商品の説明
あの感動との再会を
新たな感動との出会いを
ユニバーサル 100周年
ユニバーサル シネマ・コレクション ブルーレイ
アメリカン・ドリームを追い求めた男の壮絶なる生き様を描く、バイオレンス映画の決定版!人は傷のある'殺意と狂気'の顔を持つ男を<スカーフェイス>と呼んだ-
【キャスト】
アル・パチーノ/スティーブン・バウアー/ミシェル・ファイファー
【スタッフ】
監督:ブライアン・デ・パルマ
制作年:1983年
(C) 1983 UNIVERSAL STUDIOS. ALL RIGHTS RESERVED.
※映像特典、商品仕様、ジャケット写真などは予告無く変更となる場合がございます。
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 30 x 10 x 20 cm; 81.65 g
- EAN : 4988102058579
- 監督 : ブライアン・デ・パルマ
- メディア形式 : Blu-ray
- 時間 : 2 時間 50 分
- 発売日 : 2012/5/9
- 出演 : アル・パチーノ, スティーブン・バウアー, ミシェル・ファイファー
- 販売元 : ジェネオン・ユニバーサル
- ASIN : B006QJT5DM
- 原産国 : 日本
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 9,175位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 39位外国の犯罪・ギャング映画
- - 1,233位ブルーレイ 外国映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2024年1月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
スカーフェイス 1983年
ブライアン・デ・パルマ監督
アル・パチーノ
主演作品です。
若干ネタバレあり。
アル・パチーノ演じるマフィアのボスの堕ちてゆく様。
最後のアサルトライフル連射。
ブライアン・デ・パルマ監督、アル・パチーノ主演
であればこその完成度だと思います。
何度観ても見応えあり。
ブライアン・デ・パルマ監督
アル・パチーノ
主演作品です。
若干ネタバレあり。
アル・パチーノ演じるマフィアのボスの堕ちてゆく様。
最後のアサルトライフル連射。
ブライアン・デ・パルマ監督、アル・パチーノ主演
であればこその完成度だと思います。
何度観ても見応えあり。
2024年2月6日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
成り上がりで欲しいもの全てを手に入れたように思えたが、最後には周りのもの全てを傷つけ「腐らしてしまう」男のお話。
音響面での演出が印象的な映画だ。陽気なダンス・ミュージックと不穏なディソナンスがまるで互いの面目という面目を潰し合うように容赦なく混じり合っていく演出が、裏社会でしか生きられない主人公・モンタナから見た世界の残酷な二面性を観客の前に抉り出す。それは麻薬取引で成り上がってゆくマフィア特有の、自らの生への確かな充足、そして、ことがうまく運ぶたびごとにとめどなく近寄ってくる死への不安、というあまりに極端な落差であり、そのような安定を欠いた鮮烈なコントラストは終始、アル・パチーノ迫真の演技と、なにより映画世界を構築する「音」の要素によって強調されつづけていたと思うのだ。
幸せってなんだろう、という問いは人類にとって永遠普遍のテーマであり答えなどないのだが、少なくとも本当に幸せな人の周囲には、こんな不安定な「音」は流れていないはずだ。
音響面での演出が印象的な映画だ。陽気なダンス・ミュージックと不穏なディソナンスがまるで互いの面目という面目を潰し合うように容赦なく混じり合っていく演出が、裏社会でしか生きられない主人公・モンタナから見た世界の残酷な二面性を観客の前に抉り出す。それは麻薬取引で成り上がってゆくマフィア特有の、自らの生への確かな充足、そして、ことがうまく運ぶたびごとにとめどなく近寄ってくる死への不安、というあまりに極端な落差であり、そのような安定を欠いた鮮烈なコントラストは終始、アル・パチーノ迫真の演技と、なにより映画世界を構築する「音」の要素によって強調されつづけていたと思うのだ。
幸せってなんだろう、という問いは人類にとって永遠普遍のテーマであり答えなどないのだが、少なくとも本当に幸せな人の周囲には、こんな不安定な「音」は流れていないはずだ。
2023年5月20日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ストーリーがよかった
自分を貫くことしかできない人間の末路をよく分かってる
こういったタイプは溢れるエネルギーと愚直さが相まって、衝突を避けるという発想がないし、周りに合わせることも出来ない
噛み合ってるうちは上手くいくけど、行き止まりに陥っても目的や手段を変えることができず、エネルギーの向き先を失って一人で腐っていき、ストレスでさらに周りも見えなくなっていく
自分を貫くことしか出来ないから、じわじわと破滅に向かっているのが分かっていても止められない
現実だとそういった人間は周りに食い物にされることが多いが、今作ではそういった展開はない。それどころか、主人公の無茶苦茶な行動に何人もの仲間が付いてきてくれていた
(そこもテーマの一貫性が感じられて非常に良かった。よくある裏切り・孤立ではなく、主人公の暴走ぶりだけでストーリーを作り上げている)
じゃあ周りに合わせて生きられたらハッピーエンドに向かえたのかと言うと、そうではない
成り上がれなかったのは言うまでもなく、主人公が仕事を横取りしなかったら相棒が捕まっていただろう。同じく妻や妹、母親との仲を優先すれば別の不幸を呼び込んでいた可能性はある
死の間際で彼の胸中にあったのは、妹や友人達の死の悲しみと、暴走する自分を遠くから見ているようなぼんやりした虚しさだっただろう
自分を貫くことしかできない人間の末路をよく分かってる
こういったタイプは溢れるエネルギーと愚直さが相まって、衝突を避けるという発想がないし、周りに合わせることも出来ない
噛み合ってるうちは上手くいくけど、行き止まりに陥っても目的や手段を変えることができず、エネルギーの向き先を失って一人で腐っていき、ストレスでさらに周りも見えなくなっていく
自分を貫くことしか出来ないから、じわじわと破滅に向かっているのが分かっていても止められない
現実だとそういった人間は周りに食い物にされることが多いが、今作ではそういった展開はない。それどころか、主人公の無茶苦茶な行動に何人もの仲間が付いてきてくれていた
(そこもテーマの一貫性が感じられて非常に良かった。よくある裏切り・孤立ではなく、主人公の暴走ぶりだけでストーリーを作り上げている)
じゃあ周りに合わせて生きられたらハッピーエンドに向かえたのかと言うと、そうではない
成り上がれなかったのは言うまでもなく、主人公が仕事を横取りしなかったら相棒が捕まっていただろう。同じく妻や妹、母親との仲を優先すれば別の不幸を呼び込んでいた可能性はある
死の間際で彼の胸中にあったのは、妹や友人達の死の悲しみと、暴走する自分を遠くから見ているようなぼんやりした虚しさだっただろう
2023年7月5日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
有名なギャング映画ということで拝見。酒や女に溺れたマフィアのボスに、下剋上をするサクセスストーリー。しかし成り上がった後は自分もかつてのボスのように堕落してしまう。
成功して間もなく転落する、滅びの美学がある作品だと思う。
1983年に作られた映画としては名作なのだろうが、幕切れは少々雑に感じてしまった。これなら、ゴッドファーザーの方が面白かったかな
成功して間もなく転落する、滅びの美学がある作品だと思う。
1983年に作られた映画としては名作なのだろうが、幕切れは少々雑に感じてしまった。これなら、ゴッドファーザーの方が面白かったかな
2023年7月19日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
最高!!!!!
2023年4月23日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
初めて見た時、観終えてから10分ほど
(すげえ…すげえよ…)ってため息ばかりで立てなかった映画。
と言っても話の大半はチンピラの成り上がりストーリーで
個人的にはまあ中の上程度かなって印象。
ポイントはクライマックスの屋内ロケットランチャーこれ。
男気爆裂の死に様は映画史に残るだろう。俺史には残った。
黄金であるとか国家のトップの座であるといった
「この世の至上の価値」を持つ魔のアイテムとしてのコカイン、
それに魅せられ飲み込まれていった男…といった悲劇のデカダンス。
いや語りつくせない。未見なら是非観て確かめてほしい。
(すげえ…すげえよ…)ってため息ばかりで立てなかった映画。
と言っても話の大半はチンピラの成り上がりストーリーで
個人的にはまあ中の上程度かなって印象。
ポイントはクライマックスの屋内ロケットランチャーこれ。
男気爆裂の死に様は映画史に残るだろう。俺史には残った。
黄金であるとか国家のトップの座であるといった
「この世の至上の価値」を持つ魔のアイテムとしてのコカイン、
それに魅せられ飲み込まれていった男…といった悲劇のデカダンス。
いや語りつくせない。未見なら是非観て確かめてほしい。
2023年10月12日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
某ゲームの影響を受けて視聴しました。サクセスストーリーではなく、栄枯盛衰というか諸行無常というか因果応報というか。粗も目立ちますが、緊張感と卓越した演技が上回ります。長いけど。
金と酒と薬にイカレただけ、と終わらせることもできます。しかしよく考えてみれば、主人公は一貫しています。舐められれば容赦しない。軽んずるやつは許さない。野心全肯定。金金金。でも家族は特別。仲間の存在に気がつけないほどに、主人公の放つエネルギー(と演技)は凄まじい。結局みんな、最後までそばにいたのに、彼は気づけなかったのでしょうか。世界はあなたのものだったのにね。ヒロインいい女すぎ!!
金と酒と薬にイカレただけ、と終わらせることもできます。しかしよく考えてみれば、主人公は一貫しています。舐められれば容赦しない。軽んずるやつは許さない。野心全肯定。金金金。でも家族は特別。仲間の存在に気がつけないほどに、主人公の放つエネルギー(と演技)は凄まじい。結局みんな、最後までそばにいたのに、彼は気づけなかったのでしょうか。世界はあなたのものだったのにね。ヒロインいい女すぎ!!
他の国からのトップレビュー

Humberto Vasquez Jr.
5つ星のうち5.0
Great!
2024年2月11日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
#1 movie in my opinion. Digital code was also valid. 👍

Konrei
5つ星のうち5.0
"Nothing Exceeds Like Excess."
2005年8月31日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
SCARFACE is Brian DePalma's and Al Pacino's operatic masterful retelling of Howard Hughes', Howard Hawks' and Paul Muni's definitive 1932 gangster film of the same name. First panned upon its 1983 release, like it's predecessor and namesake SCARFACE has become a part of the American cultural consciousness far beyond itself.
Pacino plays Marielito Tony Montana, a small-time stickup artist in Castro's Cuba who becomes a major drug kingpin in 1980s Miami. Pacino's Montana is reminiscent both of Muni's character and of his own portrayal of Michael Corleone. In Montana, Pacino shows us the twisted inner workings of the criminal personality he presented so convincingly as THE GODFATHER.
Pacino gives us an intentionally over-the-top performance, using a theatrically "theek" Cuban accent and unremitting obscenities (estimated as one every thirty eight seconds on average) as the foundation stones for Tony Montana. Much of Pacino's characterization depends on black comedy (Tony's beloved bright yellow Cadillac with the tiger stripe interior is ridiculous to the point of screaming laughter, as is his bloodthirsty earnest buffoonery---after killing two men in cold blood he casually offers his third intended victim a job: "Okay! You call me tomorrow!") Pacino's humor hits its high point when he mutters miserably, "I don't trust Mob guys," while lighting a Corona in unconscious flattery of Vito Corleone. Scarface is very intentionally the id of the more calculating Don Michael.
DePalma, through scriptwriter Oliver Stone, manages to penetrate to the heart of darkness of the cocaine subculture. Surrounded by metric tons of cocaine, warehouses full of money, and all the trash it can buy, Montana values only three people in the world, his sister Gina (Mary Elizabeth Mastrantonio) and his friends Angel and Manolo (Steven Bauer), one of whom he kills himself and two of whom die through his indirect machinations.
When Angel dies in a gruesome chainsaw scene as brilliantly conceived and executed as Janet Leigh's shower scene in PSYCHO, a classic of directorial misdirection, Tony's humanity all but dies, and he rampages through Miami's drug underworld, butchering his rival, Frank Lopez (Robert Loggia), stealing Lopez's vicious, sexy llello-emaciated wife, Elvira (Michelle Pfeiffer), and burying himself alive in a lust of grotesque materialism. For just a moment the world is his.
Pacino captures Montana's colorful rise and his robotic downfall perfectly, showing us that Tony Montana is a spiritually dead character. Although he fights to protect Gina and idolizes her throughout the film, his lifestyle of excess eventually claims her, as unable to grasp the thought of love as opposed to sheer possession, Tony kills Manolo when he discovers them together. (The two had secretly married and planned to surprise Tony).
DePalma also uses the tropical motifs of Miami in a subtle way to mark Tony Montana's rise and fall. Starting out as a wisecracking second-story man addicted to Hawaiian shirts and jeans he later graduates to neon technopop polyester leisure suits in pastel colors and then finally to dark black pinstripes. The further he descends into evil the more conservative and less bright he appears.
Pacino's Montana ends his depraved existence with his face buried in a mound of cocaine, and firing a grenade rifle at men come to kill him for botching an assassination---ironically, Tony is to die for not killing the children of an important politician. In the end, this flicker of compassion can't redeem him.
The Special Edition second disc has some fascinating material comparing and contrasting the two SCARFACEs, and exploring much of the underpinning of this gangster classic. One of the more interesting segments is a hip-hop exploration of the film, which has become a kind of bible for 'gangsta' rappers. To see Tony Montana lauded as "a man of principle," "loyal to his friends" and a man who "has it all" is an incredible expose of the mindset of the rap contributors to the segment, since Tony Montana is none of the above, except in the most meaningless of ways.
Although SCARFACE has its uneven moments and Tony's rise is far more fascinating than his inevitable fall, this movie is far better than its initial weak press reviews indicated. SCARFACE is a true classic and time-capsule piece of the Miami drug scene. Once again, Al Pacino is being, not acting onscreen, and the results are nothing short of amazing.
Pacino plays Marielito Tony Montana, a small-time stickup artist in Castro's Cuba who becomes a major drug kingpin in 1980s Miami. Pacino's Montana is reminiscent both of Muni's character and of his own portrayal of Michael Corleone. In Montana, Pacino shows us the twisted inner workings of the criminal personality he presented so convincingly as THE GODFATHER.
Pacino gives us an intentionally over-the-top performance, using a theatrically "theek" Cuban accent and unremitting obscenities (estimated as one every thirty eight seconds on average) as the foundation stones for Tony Montana. Much of Pacino's characterization depends on black comedy (Tony's beloved bright yellow Cadillac with the tiger stripe interior is ridiculous to the point of screaming laughter, as is his bloodthirsty earnest buffoonery---after killing two men in cold blood he casually offers his third intended victim a job: "Okay! You call me tomorrow!") Pacino's humor hits its high point when he mutters miserably, "I don't trust Mob guys," while lighting a Corona in unconscious flattery of Vito Corleone. Scarface is very intentionally the id of the more calculating Don Michael.
DePalma, through scriptwriter Oliver Stone, manages to penetrate to the heart of darkness of the cocaine subculture. Surrounded by metric tons of cocaine, warehouses full of money, and all the trash it can buy, Montana values only three people in the world, his sister Gina (Mary Elizabeth Mastrantonio) and his friends Angel and Manolo (Steven Bauer), one of whom he kills himself and two of whom die through his indirect machinations.
When Angel dies in a gruesome chainsaw scene as brilliantly conceived and executed as Janet Leigh's shower scene in PSYCHO, a classic of directorial misdirection, Tony's humanity all but dies, and he rampages through Miami's drug underworld, butchering his rival, Frank Lopez (Robert Loggia), stealing Lopez's vicious, sexy llello-emaciated wife, Elvira (Michelle Pfeiffer), and burying himself alive in a lust of grotesque materialism. For just a moment the world is his.
Pacino captures Montana's colorful rise and his robotic downfall perfectly, showing us that Tony Montana is a spiritually dead character. Although he fights to protect Gina and idolizes her throughout the film, his lifestyle of excess eventually claims her, as unable to grasp the thought of love as opposed to sheer possession, Tony kills Manolo when he discovers them together. (The two had secretly married and planned to surprise Tony).
DePalma also uses the tropical motifs of Miami in a subtle way to mark Tony Montana's rise and fall. Starting out as a wisecracking second-story man addicted to Hawaiian shirts and jeans he later graduates to neon technopop polyester leisure suits in pastel colors and then finally to dark black pinstripes. The further he descends into evil the more conservative and less bright he appears.
Pacino's Montana ends his depraved existence with his face buried in a mound of cocaine, and firing a grenade rifle at men come to kill him for botching an assassination---ironically, Tony is to die for not killing the children of an important politician. In the end, this flicker of compassion can't redeem him.
The Special Edition second disc has some fascinating material comparing and contrasting the two SCARFACEs, and exploring much of the underpinning of this gangster classic. One of the more interesting segments is a hip-hop exploration of the film, which has become a kind of bible for 'gangsta' rappers. To see Tony Montana lauded as "a man of principle," "loyal to his friends" and a man who "has it all" is an incredible expose of the mindset of the rap contributors to the segment, since Tony Montana is none of the above, except in the most meaningless of ways.
Although SCARFACE has its uneven moments and Tony's rise is far more fascinating than his inevitable fall, this movie is far better than its initial weak press reviews indicated. SCARFACE is a true classic and time-capsule piece of the Miami drug scene. Once again, Al Pacino is being, not acting onscreen, and the results are nothing short of amazing.

Cliente Amazon
5つ星のうち5.0
Regalo gradito
2024年1月3日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Acquistato per un regalo. Il pacco è arrivato ben imballato e la spedizione è stata velocissima