【Amazon.co.jp限定】ロスト・バケーション(初回生産限定)(オリジナル ブロマイド2Lサイズ 1枚) [Blu-ray]
Amazon 新生活SALE (Final) を今すぐチェック
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
メーカーによる説明
|
|
|
|
---|---|---|---|
|
|
|
|
商品の説明
『ロスト・バケーション』にAmazon.co.jp限定が登場!
Amazon.co.jp限定特典として、オリジナルブロマイド2Lサイズが1枚付きます。
【Amazon.co.jp限定特典】
・オリジナルブロマイド2Lサイズ1枚
生き延びられるか
<ストーリー>
亡き母が教えてくれた秘密のビーチ。
医学生のナンシー(ブレイク・ライブリー)は休暇を利用し、ついにそのビーチを訪れる。
母に先立たれた父と幼い妹の世話、医師となる為の勉強漬けの日々から解放されるナンシー。
そんな彼女の最高の休暇は、一匹の巨大な人喰いザメによって、一転恐怖に支配されることになる―。
脚を負傷し、大量に出血しながらも、無我夢中で近くの孤立した岩場に泳ぎ着いたナンシーは、自分が絶望的状況に追い込まれたことを知る。
生存へのリミットが刻一刻と迫る中、彼女が選んだ究極の決断とは―。
<キャスト>
ナンシー:ブレイク・ライブリー(甲斐田裕子)
カルロス:オスカル・ハエナダ(斉藤次郎)
ナンシーの父:ブレット・カレン(仲野裕)
<映像特典> (計 約31分)
●未公開シーン (3種)
●浅瀬での撮影
●サメの襲撃
●サメが出来上がるまで
●理想のビーチを求めて
<封入特典>
ブックレット(16ページ) ※初回限定
<ポイント>
●全世界を興奮と恐怖に巻き込んだシャークムービーの新たな傑作!
岸までの距離はわずか200メートル。限られたスペースしかない岩場にたった一人取り残された女性サーファー。海に潜む獰猛な存在が岩場の周囲で彼女を狙う。
果たして彼女は生きて岸にたどり着くことが出来るのか。『JAWS/ジョーズ』以来の“本格サメ映画"がついに登場!
●ファッションアイコンとして注目される、ブレイク・ライブリーが美しいビキニ姿で熱演!
主人公ナンシーを演じるのは、TVドラマシリーズ「ゴシップガール」で一躍有名になり、ティーン・チョイス・アワードのブレイクスルー女優賞を受賞したブレイク・ライブリー。劇中のビーチファッションも必見!
●サメとの壮絶な戦いを描くのは、アクション映画を得意とするジャウマ・コレット=セラ監督!
リーアム・ニーソンとタッグを組んだ『アンノウン』『フライト・ゲーム』『ラン・オールナイト』など、話題作を数多く手がけたジャウマ・コレット=セラが、巨大ザメvs美女サーファーの極限バトルを描く!
※ジャケット写真、商品仕様、映像特典などは予告なく変更となる場合がございますのでご了承ください。
© 2016 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved.
「戦闘系女子! 抽選で豪華賞品が当たる! ヒロインアクションキャンペーン」対象商品
応募受付期間:2016年11月1日~2017年5月31日
キャンペーン概要:
対象商品の中から2商品を購入して、ソニー人気製品など豪華プレゼントを当てよう!
詳しくはキャンペーンサイト(fightinggirl.jp)をご覧ください。
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
登場人物も少し、場面も半径50m以内で進んでいき、時間も24時間以内で完結する、素晴らしい脚本の作品だと思います。
吹き替え用字幕があれば、もっと良かったのですが。
やっぱり面白いです‼️
実話を元にした話なので、そこをふまえて観ると、なかなか怖い話ですね。
サメシリーズの中で、オススメします‼️
サーフィンを楽しんでいたらサメの襲撃に遭う。
何とか海の上に突き出た岩礁に避難したが、浜へは約200mはあり泳ぎ切れない。
助けを呼ぼうにもビーチには人が滅多に来ない穴場的な場所。
やってきた数人も・・・・サメの存在を知らないまま海に入り食われた。
残された主人公は岩礁の上で満潮の時間に追い詰められる。
岩礁の上でずっと主人公と一緒に怪我して飛べなくなったカモメが避難しており、主人公に寄り添うように励ましてくれます。
体長は5mはあるかと思われるような人食いサメをどうやって退治するのか?
多分・・・終始主人公に寄り添ったカモメは亡くなった主人公のお母さんの魂だったのですよ・・・・。
駄作が多い「サメ映画」の中では観れる部類。
言うまでもありませんが舞台は海[綺麗な海でした]
人にとって不利な場所でもサメにとっては有利な場所だ。
だが人にも有利な事も・・・・・???
前に本で読んだのですが[鮫はどうがか知りませんが]鯱は神経質で体に何かが絡み付くのを嫌うと書いてありました。
本編で足場が水で沈みそうになりナンシーが移動しようとした時クラゲの大群が回りを囲んでいるではありませんか!その時のナンシーの言った台詞が「これは有利な条件ね」でした。
この台詞でサメもシャチと同じなのかと思いながら見てました。
そしてクラゲを避けながら泳いでいると[直接ナンシーにじゃありませんが]
サメが突っ込んでくるシーンがありました。
サーファーや他の海に関する役を演じるなら海の生き物の習性など、ある程度の知識を知っとかないと出来ませんからね。
例えば後半に出てきたクラゲを例にすれれば
クラゲの本体[傘]と触手は別物で[クラゲの種類にもよると思いますが]本体の意思とは関係なく触手は触手で自分の
意思がありますので触手に触れてしまうと触手が勝手に動いてしまい刺されてしまう。
サメがクラゲの大群に突っ込んできたのはその時の一度だけで後は遠回りしてました。
絡み付くのを嫌がると言うより刺されるのがイヤみたいだ。
クライマックス間近のナンシーの状況は
「砂浜まで約200m」
「最初から最後までサメが付きまとってる」
「周りには何もない」
「武器もない」
「足を負傷してる」
「ある物と言えば身に付けてる水着と足に巻いたサーファースーツのみ」
「そして見える物と言えば・・・・・」
どう見てもいい事が一つもない最悪な状況です。
主役の女性しかいない設定ですからナンシーが生き残らないと意味がないので
どのようにしてサメを退治するのか疑問でしたが最後は凄い行動に出てましたね。
まさに命懸けの決断でした。
都合のいい偶然も何度かありましたが「その都合のいい偶然が」あるからこそ映画は面白いのです。
「折れたボードが浮かんできた」
「男の人が持っていた水中カメラが目の前に浮かんでいる[しかも壊れていない]」
「クラゲの大群が発生」
「SOSのメッセージを入れたカメラが砂浜に流れ着いている」
「流れ着いた場所に子供が遊びにきてカメラを発見する」
「ボードに乗せたカモメが無事に砂浜にたどり着いた」
それにしても未公開映像で妹ととの電話シーンで海をバックに「アレ」まで入れるとはかなりこだわってますね。
それと途中で出てきた酔っぱらいは何の為に出てきたんだ食われる為に出てきたのか?
最後の方にも一瞬出てきた様にも見えたが気のせいかな?
とにかく未公開シーンも含め見所満載の上にお買得だ!
男どもは簡単にサメにやられますが、ヒロインは凄いです。
ピアスでサメに齧られたとこを縫って戦います、カモメとも仲良しですが、カニには厳しいです。
サメのパニック映画としても良作。
ブレイク・ライブリー好きなら更にお勧め。
でも、何度も見る映画では…ないかな?
他の国からのトップレビュー

Disco 4K com legendas em português de Portugal.
Disco Blu-ray com legendas em português do Brasil.

The Shallows not only made me eat my words, it made me enjoy doing so.
Lively shoulders almost the entire film as Nancy, who has dropped out of Med-school following the death of her beloved mother, and decided to go travelling. The latest stop on her trip is the beach where her mother went surfing when she first realised she was pregnant with Nancy. The idea sounds trite, but comes off sweet. Lively sells us on Nancy's deep feelings for her mother and need to find a connection in order to move on with her life, but with a free-spirited and self-reliant charm that hugely endeared me to the performance. Nancy is not a self-obsessed millennial; yes she has a slight over-fondness for her phone, but has inherited a powerful belief in her own strength and self-reliance...one that powers all of the major events to follow.
After a brief opening where she tries to joke with a local across a language barrier, she finds 'her mother's' beach and we get impressively filmed surfing scenes and some amusing banter with two locals. But following a depressing call home, Nancy decides to hit the waves one last time on the now deserted beach, and spots something unusual bobbing in the current. The object spells trouble, and she finds herself suddenly and violently fighting for survival against a shark that's staked a claim to the area for practical reasons not usually explored in shark thrillers.
What follows is much more inventive and fast paced than the 'woman stuck on a rock' film that I expected, with several other characters entering the frame, and a lot of terrifying near-misses and shark-peril scenes. The thrills are inventive, thanks to the reef, scenery and objects in the water, and director Collet-Sera's unusually flashy technique turns out to be a bonus. I'd imagined his very tech-heavy flashy style of phone messages appearing in mid air (as if we're seeing them while looking at the surroundings, as used in Non-Stop) would distract from proceedings, but instead it proves brilliantly adept at welcoming us into Nancy's memories, background and family relationships, as well as helping to flesh out sequences where there'd otherwise be very little dialogue.
The surfing filming is utterly gorgeous (bubbles trail from nostrils, as surfers dive under oncoming waves in slow motion) and the rest of the filming is equally technically innovative while being a treat for the eyes. The shark is largely very good indeed - a step above most CG creatures in a sense of presence and reality. There are one or two brief shots where it seems less impressive, and at the end it seems to get a little bigger, but it's not a problem. Lively is the greatest asset. While all the performers do a very good job in general, she allows her very pretty character to get realistically chewed and slashed, pale, bruised, bedraggled and downright rough-looking in a terrific performance.
The script has some daft moments, and one or two predictable sections, but many times you'll assume something is a set-up for an attack or a kill, and find it's not the case. And the big fight for survival at the end of the film is both slightly bonkers and one of the most gutsy and exciting human vs predator scenes of recent years.
The Shallows may not be an instant classic, but it shows that terrific shark thrillers and revelatory acting performances are still possible when they're least expected.



At 1 hours 20 minutes it doesn't plod along like too many movies nowadays and is a horror-thriller about a woman trapped on a rock at sea who needs to outwit a circling great white so she can make it back to shore. The tension builds for each of her attempts to save herself, and between these scenes deals with her attempts to patch up her wounds, survive exposure to the elements etc. It's a man vs nature story, with a low body out. Anyone wanting the shark to eat 20 or 30 people during the course of the movie should look elsewhere (and you don't have to go far for them), here the death scenes are minimalist - in fact one death I think would have been more powerful I think if they didn't show the body after the attack, and had just ended it with Blake Lively's reaction - but alas.
The movie's certainly acted well, and given Lively doesn't have many co-stars to act off of, she does a good jobs selling to fear, distress and desperation through her facial expressions. I did notice though the make-up is a little inconsistent with her sunburn and dried out skin sometimes not matching the scenes immediately before and after, but overall she does look like someone who's been on a rock for 24 hours by the end of the movie rather these other movies always looks like she's at a photo-shoot regardless of what she's been through.
The shark itself looks very good, and while its cg, when the shark makes a lunge for Lively it looks like this thing is in screen with her as opposed to looking like it was added afterwards on a computer.
I know there were two campaigns to boycott this movie when it was in the cinema which I think were completely unjust. The most obvious one was the one claiming it shows sharks in a bad light, and yes while a real shark wouldn't stalk someone like this one, in the end its a movie monster based on a real life animal. So yes the shark is wasting far too much energy trying to get Lively than a real animal would, but its fiction, just enjoy the monster movie and don't over think it. The second was the one upset that Lively's wearing a swimsuit... in the end the movie's about a female surfer, I don't know what else they think she would be wearing, strangely nobody seemed to have a problem with the male characters wearing shorts. In the end the movie's main interest for Lively's body is the beating it takes during the course of her survival attempts (and how she overcomes these) rather than sex appeal.
Ultimately the boycotters had stupid reasons. The movie's tense and enjoyable, if you like horror-thrillers then watch it.