Bruckner: Symphonies 4,5,6,7,8 and 9
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, リミックス含む, 2008/10/14
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| — | — |
Amazon 新生活SALE (Final) 開催中
期間限定!人気商品がお買い得。最大5,000ポイント還元ポイントアップキャンペーン
Amazon 新生活SALE (Final) を今すぐチェック
Amazon 新生活SALE (Final) を今すぐチェック
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
ディスク: 1
1 | Bewegt, Nicht Zu Schnell |
2 | Andante Quasi Allegretto |
3 | Scherzo. Bewegt - Trio. Nicht Zu Schnell. Keinesfalls Schleppend - Scherzo |
4 | Finale. Bewegt, Doch Nicht Zu Schnell |
ディスク: 2
1 | Introduction. Adagio - Allegro |
2 | Adagio. Sehr Langsam |
3 | Scherzo. Molto Vivace (Schnell) - Trio. in Gleichem Tempo - Scherzo |
4 | Finale. Adagio - Allegro Moderato |
ディスク: 3
1 | Allegro Moderato |
2 | Adagio. Sehr Feierlich Und Sehr Langsam |
3 | Scherzo. Sehr Schnell - Trio. Etwas Langsamer - Scherzo |
4 | Finale. Bewegt, Doch Nicht Schnell |
5 | 2. Adagio. Sehr Feierlich |
ディスク: 4
1 | 3. Scherzo. Ruhig Bewegt - Trio. Langsam - Scherzo |
2 | 4. Finale. Bewegt, Doch Nicht Zu Schnell |
3 | 1. Feierlich. Misterioso |
4 | 2. Scherzo. Bewegt, Lebhaft - Trio. Schnell - Scherzo |
5 | 3. Adagio. Langsam, Feierlich |
ディスク: 5
1 | Allegro Moderato |
2 | Scherzo. Allegro Moderato - Trio. Langsam - Scherzo |
3 | Adagio. Sehr Feierlich, Doch Nicht Schleppend |
4 | Finale. Feierlich, Nicht Schnell |
商品の説明
内容紹介
1交響曲第4番「ロマンティック」/2交響曲第5番/ 3交響曲第6番(第1楽章欠落)/4交響曲第7番/ 5交響曲第8番/6交響曲第9番
アーティストについて
15ウィーン・フィル、 2-46ベルリン・フィル 録音:11951.10/22、21942.10/28、 31943.11月、41951.4/23、51944.10/17、 61944.10/7
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 13.41 x 13.31 x 1.91 cm; 144.02 g
- メーカー : Music & Arts
- EAN : 0017685120923
- オリジナル盤発売日 : 2008
- レーベル : Music & Arts
- ASIN : B0012XIGZU
- ディスク枚数 : 5
- Amazon 売れ筋ランキング: - 511,412位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 31,009位交響曲・管弦楽曲・協奏曲
- - 165,705位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2016年6月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
録音は決して良くないし、第八番の第四楽章には悲惨と言って良いくらいのノイズが入っている。しかし、多くの指揮者が成そうとして失敗している色のついたブルックナーをここまで見事に成功させているのは、フルトヴェングラーが指揮者であると同時に作曲家でもあるからであろうと思う。思わず正座して聞いてしまう交響曲集である。
2016年5月3日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
クラシック音楽は好きで聴くだけで、音痴で知識もないです。戦時中の録音なんて雑音だらけで聴けるものではないという先入観を吹き飛ばす良いリマスターです。耳が悪いのでよくわかりませんが8番などは49年より良い音に聴こえ、さらにこちらの演奏のほうが気に入りました。実は4番第4楽章の14分30秒位経過したあたりから音の途切れや乱れが1分位あり少し欠落もある気がします。知識がなく音源がそうなのかもと無理に納得するようにしています。当時の録音(51)としては素晴らしく演奏も良いだけに少し残念です。まさかCDの瑕疵ではないと思うのですが。とにかく素晴らしい5枚です。他に6枚でもっと安いセットもあるようで、気付かずにこちらを買ってしまいましたが、4番と7番が少し違いの録音で他にブルックナー交響曲以外の曲が数曲あるのかも。こちらは好みの紙ものケースでフル様のお写真もかっこよく、リマスターも良いかもしれないという負け惜しみで終わりにします。
2017年8月15日に日本でレビュー済み
いずれの演奏でもこれほど切々と語られ、ほんとうに深い悲しみ(哀切あるいは神の涙か)を感じさせるものはない。
2012年9月30日に日本でレビュー済み
フルトヴェングラーのブルックナー音源は少なくない。本収録情報は以下のとおり。どの演奏がいいか、録音状況、価格比較などの要素を加味して各番毎の選択もありえよう。その一方、ファン向けにはよくコーナーワークをついたなかなかの企画と思う。
◆第4番『ロマンティック』(VPO、1951年10月22日、シュトゥットガルト)
一般に有名な ブルックナー:交響曲第4番《ロマンティック》改訂版 (演奏評は基本的にかわらないのでこちらを参照)よりも一週間前のライヴ演奏。レーヴェ改訂版準拠。
◆交響曲第5番(BPO、1942年10月28日、ベルリン・ベルンブルガ・フィルハーモニー) Symphony No. 5-Live 1942
ウイーン・フィルとの1951年盤 ブルックナー : 交響曲第5番 (ハース版) がよく知られているが、戦前のこの録音は意外に音がクリアで迫力に富む。ハース版準拠。
◆第6番(第1楽章欠落、BPO、1943年11月)
フルトヴェングラー現状知られる唯一の6番の記録。 ブルックナー:交響曲第6番
◆交響曲第7番(BPO、1951年4月23日、カイロ)
1949年盤 ブルックナー:交響曲第7番[原典版 ] が充実しているが、これは遠征先でのライブ盤。ほかにローマでの演奏もある。
◆第8番(VPO、1944年10月17日、ウィーン、ムジークフェラインザール)
これも1949年盤 ブルックナー:交響曲第8番(原典版) (ダーレムのゲマインデハウスにおける放送用録音)が著名だが、遡って5年前のウィーンでの放送用録音。ハース版に準拠。
◆第9番(BPO、1944年10月7日、ベルリン)
VPOとの上記第8番と10日違いの日付をもつ、厳しい戦時下のベルリンでのライヴ。フルトヴェングラー唯一の第9番録音。
VPO:ウィーン・フィルハーモニー管弦楽団
BPO:ベルリン・フィルハーモニー管弦楽団
◆第4番『ロマンティック』(VPO、1951年10月22日、シュトゥットガルト)
一般に有名な ブルックナー:交響曲第4番《ロマンティック》改訂版 (演奏評は基本的にかわらないのでこちらを参照)よりも一週間前のライヴ演奏。レーヴェ改訂版準拠。
◆交響曲第5番(BPO、1942年10月28日、ベルリン・ベルンブルガ・フィルハーモニー) Symphony No. 5-Live 1942
ウイーン・フィルとの1951年盤 ブルックナー : 交響曲第5番 (ハース版) がよく知られているが、戦前のこの録音は意外に音がクリアで迫力に富む。ハース版準拠。
◆第6番(第1楽章欠落、BPO、1943年11月)
フルトヴェングラー現状知られる唯一の6番の記録。 ブルックナー:交響曲第6番
◆交響曲第7番(BPO、1951年4月23日、カイロ)
1949年盤 ブルックナー:交響曲第7番[原典版 ] が充実しているが、これは遠征先でのライブ盤。ほかにローマでの演奏もある。
◆第8番(VPO、1944年10月17日、ウィーン、ムジークフェラインザール)
これも1949年盤 ブルックナー:交響曲第8番(原典版) (ダーレムのゲマインデハウスにおける放送用録音)が著名だが、遡って5年前のウィーンでの放送用録音。ハース版に準拠。
◆第9番(BPO、1944年10月7日、ベルリン)
VPOとの上記第8番と10日違いの日付をもつ、厳しい戦時下のベルリンでのライヴ。フルトヴェングラー唯一の第9番録音。
VPO:ウィーン・フィルハーモニー管弦楽団
BPO:ベルリン・フィルハーモニー管弦楽団
他の国からのトップレビュー

Laurentpalermo
5つ星のうち5.0
Sommet absolu Brucknerien
2018年4月12日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
L'interprétation est époustouflante, mais pas seulement Music&Arts a restauré ces bandes de manière incroyable!
Les anciens pressages DG font palle figure en comparaison.
Foncez, il n'y en aura pas pour tout le monde!
Les anciens pressages DG font palle figure en comparaison.
Foncez, il n'y en aura pas pour tout le monde!

Calade
5つ星のうち5.0
Pousser la musique jusque dans ses derniers retranchements
2015年6月22日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
J'avais déjà l'enregistrement de la 5e chez DG mais le remastering est ici bluffant. Quelle présence ! Et la diminution des bruits parasites ne s'est pas fait au détriment du son. Donc si vous avez le CD de DG, cela vaut le coup d'investir dans cette nouvelle version.
ON a évidemment ici des versions incandescentes, telluriques, incomparables, parfois contestables, mais parfaitement indispensables des cinq dernières symphonies de Bruckner (avec un mouvement manquant pour la 6ème). 5e, 8e et 9e atteignent des sommets de magie musicale. Un mot seulement sur le finale de la 5e : c'est le seul enregistrement ou je n'entends aucune baisse de régime. Au contraire, les reflux sonores sont traités comme des paliers qui maintiennent une tension électrique, et l'orchestre reprend de plus belle ce qui est en fait un immense crescendo que Furt réussit à suspendre un instant -mais en le laissant sous-jacent -. Comment ont fait les cuivres pour suivre cette gradation diabolique ? Ils passent du "le plus fort possible" à "encore plus fort" (mais ce n'est pas débraillé, certes non). On sort de là vidé, conscient d'avoir un peu partagé de ce qui fut un des plus grands concerts enregistrés (au même niveau que la D960 par Sofronitzki pour ceux qui connaissent). Aucun délire nazi là dedans bien entendu, juste des musiciens exceptionnelles que les circonstances conduisent à pousser la musique jusque dans ses derniers retranchements.
ON a évidemment ici des versions incandescentes, telluriques, incomparables, parfois contestables, mais parfaitement indispensables des cinq dernières symphonies de Bruckner (avec un mouvement manquant pour la 6ème). 5e, 8e et 9e atteignent des sommets de magie musicale. Un mot seulement sur le finale de la 5e : c'est le seul enregistrement ou je n'entends aucune baisse de régime. Au contraire, les reflux sonores sont traités comme des paliers qui maintiennent une tension électrique, et l'orchestre reprend de plus belle ce qui est en fait un immense crescendo que Furt réussit à suspendre un instant -mais en le laissant sous-jacent -. Comment ont fait les cuivres pour suivre cette gradation diabolique ? Ils passent du "le plus fort possible" à "encore plus fort" (mais ce n'est pas débraillé, certes non). On sort de là vidé, conscient d'avoir un peu partagé de ce qui fut un des plus grands concerts enregistrés (au même niveau que la D960 par Sofronitzki pour ceux qui connaissent). Aucun délire nazi là dedans bien entendu, juste des musiciens exceptionnelles que les circonstances conduisent à pousser la musique jusque dans ses derniers retranchements.

Siena
5つ星のうち5.0
Extraordinario
2014年2月27日にスペインでレビュー済みAmazonで購入
Un lujazo tener de todas las sinfonías de Bruckner que grabó Furtwangler, con esta calidad de sonido.
De acuerdo con la crítica especializada, además de haber hecho un gran trabajo con el reprocesado, los señores de Music&Arts han elegido la mejor versión disponible (o de las mejores) en los casos en que hay más de una grabación de Furtwangler de estas obras.
Las grabacioens incluidas son:
CD 1: Sinfonía nº 4
Filarmónica de Viena. 22/10/1951. Stuttgart
CD 2: Sinfonía nº 5
Filarmónica de Berlín. 28/10/1942
CD 3: Sinfonía nº 7 (+ 6ª, mov. 2)
Filarmónica de Berlín. 23/04/1951. El Cairo
CD 4: Sinfonía nº 9 (+ 6ª, mov 3 y 4)
Filarmónica de Berlín. 07/10/1944
CD 5: Sinfonía nº 8
Filarmónica de Viena. 17/10/1944
En relación a la sinfonía número 6, corresponde a la única grabación que se conserva de Furtwangler (del 13-16/11/1943, en El Cairo) y no se ha conservado el primer movimiento, por lo que la grabación está incompleta. El 2º movimiento se ha incluido en el CD 3 y los dos últimos en el CD 4
De acuerdo con la crítica especializada, además de haber hecho un gran trabajo con el reprocesado, los señores de Music&Arts han elegido la mejor versión disponible (o de las mejores) en los casos en que hay más de una grabación de Furtwangler de estas obras.
Las grabacioens incluidas son:
CD 1: Sinfonía nº 4
Filarmónica de Viena. 22/10/1951. Stuttgart
CD 2: Sinfonía nº 5
Filarmónica de Berlín. 28/10/1942
CD 3: Sinfonía nº 7 (+ 6ª, mov. 2)
Filarmónica de Berlín. 23/04/1951. El Cairo
CD 4: Sinfonía nº 9 (+ 6ª, mov 3 y 4)
Filarmónica de Berlín. 07/10/1944
CD 5: Sinfonía nº 8
Filarmónica de Viena. 17/10/1944
En relación a la sinfonía número 6, corresponde a la única grabación que se conserva de Furtwangler (del 13-16/11/1943, en El Cairo) y no se ha conservado el primer movimiento, por lo que la grabación está incompleta. El 2º movimiento se ha incluido en el CD 3 y los dos últimos en el CD 4

New Cosmos International Management Group
5つ星のうち5.0
Furtwängler. The Brucknarian
2011年11月6日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Since many-many years I am a 'freak' of Anton Bruckner. In an early childhood, we were blessed with golden performances of the Flanders Music Festival in my native city of Ghent. I am talking about the early, very early seventies here, when guys like, Boehm, Karajan, and Jochum were still around. I heard all the than available Bruckner symphonies performed in the St Baafs Cathedral of my native city. Sometimes Wiener Philharmoniker (with the young Abbado or Jochum) and also Concertgebouw with Haitink. Some years ago I came across some re-release of Furtwängler who conducted Bruckner symphonies. I was immediately struck by its enormous zest and power. Especially the adagios that I used (and still use!) listen in "ecstatic piety" with Herbert von Karajan. Some weeks ago I got the 'Music & Arts' compilation of the Buckner's 4-5-6-7-8-9 by Furtwängler.
Here comes a brief but profound overlooking of my impressions:
1. Symphony nr.IV. It happens nowadays rarely, really rare... that I am moved to tears. I can tell here..: I listened already three times to this 1951 recording. Every time in the 'adagio' (which is Andante quasi allegretto, here) I was unable to fight back my tears. The Scherzo is pure transcending... And the Finale is one of the greatest performances of Bruckner ever heard in my life. Including those legendary ones back in St Baafs Cathedral.
2. Symphony nr. V. I owned already an Archipel recording of it. It is one of my favorite Buckner symphonies and I have the conductors score, which I love to follow. Of course the Adagio is unsurpassed ever, by any other conductor than Furtwängler; to my knowledge. Maybe I miss a bit the "Karajan pizzicatos" in first and last movements. The scherzo is as vivid as you can imagine. However, here; also Jochum with the Staatskapelle Dresden is quiet interesting...
Tempo of Furtwängler is quiet fast. Which is Furtwängler's stone mark in fast movements, always (also in his Beethoven).
3. Nr.VII; I have the 1951 Rome recording! But I am SO happy to have the Cairo one. I cannot tell you (as a musician) WHY Cairo is better. Tempos and approach differ very little from Rom. But the Cairo version has somehow a bit more 'panache',.. I think.
4. Nr.VI. (Own copies by several other labels, also a rare publication of the Wilhelm Furtwängler Gesellschaft in Wien (Vienna)).
The second movement (with which it starts, due to the disappearance if first movement the tapes were given back by the then President Putin Administration of Russia to Germany in the end of the 1990's is again of greatest-of-greatest transcendence.
I must ad that I love to listen always (before this Furtwängler VIth) to Klemperer's I.Maestoso of November 1965 (issued on EMI-ART).
Maybe the apotheosis of IV. Bewegt, doch nicht zu Schnell (I am emphasizing the last 120 Bars or so) I prefer, Jochum with the Staatskapelle Dresden.
But this VIth as a whole, what there is left available with Furtwängler is, again an unforgettable experience.
**By the way, I like to emphasize here that the MUSIC & ARTS remastering is wonderfully done on ALL symphonies! Thinking on what crab I heard from say, Gebhard (Furtwängler's Ring of 1953), I MUST say here that the recording is WELL balanced, with a profound bass and beautiful high tones, in total absence of the shrillness of some 'remastered' 1935-1950+ recordings.
***I can tell you WHY it is, that so many of those recordings sound shrill in our modern loudspeakers:
those old taped were meant to be played on those (WONDERFULL) old MONO massive speakers (Radio or ... giant 'liquor' closets, for people who were really loving music and ..had a lot of money to buy this extravaganza!).
Those fantastic speakers had deep bass and midtones, but VERY few high twitters, like we have today.
~Secret: if you would put, say a Gebhardt recording on such a one speaker... the reslult might be just fine! However, there may arise other problems than... such as to few bass (which they took away from the original) and would result in a kind of 'telephone of the 1980's' sound.
5. Symphony nr. IX. Another unsurpassable record. I was struck by it from the first to the last' drop' when the hornist in the last bars of the adagio (III. Langsam, feierlich) comes in,'late' and unsure... which let me later on realize that 'everybody was so emotionated... due to the drammatic scenes happening in Vienna in October 1944, in Vienna'.
This is the most emotional IXth ever heard, in my entire life, I must say here.
6. Symphony nr.VIII. The 'body' piece of Karajan. He performed it shortly before his dead (also in Vienna, but in the Musikverein). I know this piece 'insight-out'... with many conductors.
Though, this performance, maybe not the very best one of the set:
I am talking about interpretation here (not the recording, or even not going into small details, in particular... which I could, in fact!
The first movement starts typical 'Furtwaenglerisch'... a steady and slow tempo. Towards the end of part one, which we can judge now due to the SUPREME sound quality of M&A (!) is a bit 'overblown', according to my taste and score knowledge.
I liked the Adagio.Sehr feierlich doch nicht schleppend.
#However, I am missing the 'Karajan' total climax and the 'Harfe' 'raindrop' notes. Maybe because this symphony was 'blessed', being performed in a Church
I guess, who knows St Peter's at the Graben, or Votivkirche (am Schottenring)? We know that Furtwängler loved to go to these particular two churches in Vienna!
*****Conclusion: a FIVE STAR indeed because it is a UNIC recording (yes the 6 symphonies performed on this record).
A MUST have for any Bruckner lover, and even as a first encountering with one of the greatest-of-greatest-masters that Bruckner was... Not forgetting to mention Furtwängler and his Berliner & Wiener Philharmoniker.
Here comes a brief but profound overlooking of my impressions:
1. Symphony nr.IV. It happens nowadays rarely, really rare... that I am moved to tears. I can tell here..: I listened already three times to this 1951 recording. Every time in the 'adagio' (which is Andante quasi allegretto, here) I was unable to fight back my tears. The Scherzo is pure transcending... And the Finale is one of the greatest performances of Bruckner ever heard in my life. Including those legendary ones back in St Baafs Cathedral.
2. Symphony nr. V. I owned already an Archipel recording of it. It is one of my favorite Buckner symphonies and I have the conductors score, which I love to follow. Of course the Adagio is unsurpassed ever, by any other conductor than Furtwängler; to my knowledge. Maybe I miss a bit the "Karajan pizzicatos" in first and last movements. The scherzo is as vivid as you can imagine. However, here; also Jochum with the Staatskapelle Dresden is quiet interesting...
Tempo of Furtwängler is quiet fast. Which is Furtwängler's stone mark in fast movements, always (also in his Beethoven).
3. Nr.VII; I have the 1951 Rome recording! But I am SO happy to have the Cairo one. I cannot tell you (as a musician) WHY Cairo is better. Tempos and approach differ very little from Rom. But the Cairo version has somehow a bit more 'panache',.. I think.
4. Nr.VI. (Own copies by several other labels, also a rare publication of the Wilhelm Furtwängler Gesellschaft in Wien (Vienna)).
The second movement (with which it starts, due to the disappearance if first movement the tapes were given back by the then President Putin Administration of Russia to Germany in the end of the 1990's is again of greatest-of-greatest transcendence.
I must ad that I love to listen always (before this Furtwängler VIth) to Klemperer's I.Maestoso of November 1965 (issued on EMI-ART).
Maybe the apotheosis of IV. Bewegt, doch nicht zu Schnell (I am emphasizing the last 120 Bars or so) I prefer, Jochum with the Staatskapelle Dresden.
But this VIth as a whole, what there is left available with Furtwängler is, again an unforgettable experience.
**By the way, I like to emphasize here that the MUSIC & ARTS remastering is wonderfully done on ALL symphonies! Thinking on what crab I heard from say, Gebhard (Furtwängler's Ring of 1953), I MUST say here that the recording is WELL balanced, with a profound bass and beautiful high tones, in total absence of the shrillness of some 'remastered' 1935-1950+ recordings.
***I can tell you WHY it is, that so many of those recordings sound shrill in our modern loudspeakers:
those old taped were meant to be played on those (WONDERFULL) old MONO massive speakers (Radio or ... giant 'liquor' closets, for people who were really loving music and ..had a lot of money to buy this extravaganza!).
Those fantastic speakers had deep bass and midtones, but VERY few high twitters, like we have today.
~Secret: if you would put, say a Gebhardt recording on such a one speaker... the reslult might be just fine! However, there may arise other problems than... such as to few bass (which they took away from the original) and would result in a kind of 'telephone of the 1980's' sound.
5. Symphony nr. IX. Another unsurpassable record. I was struck by it from the first to the last' drop' when the hornist in the last bars of the adagio (III. Langsam, feierlich) comes in,'late' and unsure... which let me later on realize that 'everybody was so emotionated... due to the drammatic scenes happening in Vienna in October 1944, in Vienna'.
This is the most emotional IXth ever heard, in my entire life, I must say here.
6. Symphony nr.VIII. The 'body' piece of Karajan. He performed it shortly before his dead (also in Vienna, but in the Musikverein). I know this piece 'insight-out'... with many conductors.
Though, this performance, maybe not the very best one of the set:
I am talking about interpretation here (not the recording, or even not going into small details, in particular... which I could, in fact!
The first movement starts typical 'Furtwaenglerisch'... a steady and slow tempo. Towards the end of part one, which we can judge now due to the SUPREME sound quality of M&A (!) is a bit 'overblown', according to my taste and score knowledge.
I liked the Adagio.Sehr feierlich doch nicht schleppend.
#However, I am missing the 'Karajan' total climax and the 'Harfe' 'raindrop' notes. Maybe because this symphony was 'blessed', being performed in a Church
I guess, who knows St Peter's at the Graben, or Votivkirche (am Schottenring)? We know that Furtwängler loved to go to these particular two churches in Vienna!
*****Conclusion: a FIVE STAR indeed because it is a UNIC recording (yes the 6 symphonies performed on this record).
A MUST have for any Bruckner lover, and even as a first encountering with one of the greatest-of-greatest-masters that Bruckner was... Not forgetting to mention Furtwängler and his Berliner & Wiener Philharmoniker.