プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥3,500以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
Jo & Jazz
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, 限定版, 2014/9/24
"もう一度試してください。" | 通常盤 | ¥1,013 | ¥553 |
CD, インポート, 1996/2/9
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥10,710 |
CD, オリジナルレコーディングのリマスター, インポート, 2011/5/13
"もう一度試してください。" | オリジナルレコーディングのリマスター, インポート |
—
| — | — |
Amazon 新生活SALE (Final) 開催中
期間限定!人気商品がお買い得。最大5,000ポイント還元ポイントアップキャンペーン
Amazon 新生活SALE (Final) を今すぐチェック
Amazon 新生活SALE (Final) を今すぐチェック
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | Just Squeeze Me |
2 | For You |
3 | Midnight Sun |
4 | You'd Be So Nice to Come Home to |
5 | The Folks Who Live on the Hill |
6 | I Didn't Know About You |
7 | What Can I Say After I Say I'm Sorry |
8 | Dream of You |
9 | Imagination |
10 | S'posin |
11 | Day Dream |
12 | I've Got the World on a String |
商品の説明
Jo was at her jazziest ever on this 1960 release, and indeed how could she not be with a supporting cast that included Ben Webster, Johnny Hodges, Ray Nance, Mel Lewis and a very young Johnny Mandel as arranger?! Includes Midnight Sun; the Folks Who Live on the Hill; Imagination; S'posin', and more. New deluxe packaging, too!
登録情報
- 製品サイズ : 14.3 x 0.94 x 12.75 cm; 81.65 g
- メーカー : Corinthian Records
- EAN : 0783121110826
- オリジナル盤発売日 : 1993
- レーベル : Corinthian Records
- ASIN : B0000010KH
- 原産国 : アメリカ合衆国
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 598,339位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 203,452位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2023年6月19日に日本でレビュー済み
ジュリーロンドンと並んで、アメリカ最高の女性ヴォーカルシンガーと思っています。I belong to you や London Bridge 、 Make love to me などはこの歌手の最高の歌い振りでしょう。ジャズを歌っても上手いだろうなと思っていましたが、期待通りでした。You'd be so nice to come home to は今までは、ヘレン・メリルのが最高と思っていましたが、さてジョー・スタッフオードとどちらが?と思わせてくれました。 演奏の演奏のバックメンバーも凄いですし、ジャケットの解説も良い。読ませる解説をしている岩浪洋三という方はどういう人なのでしょうか?
2018年3月22日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
“You'd Be So Nice to Come Home To”の歌声をmp3で聴いてみて、大人の女性の雰囲気に惹かれて手に入れました。
Jo Staffordは、これまで知りませんでしたが、このアルバムを聴いてみて、jazz アルバムとしてはこれはおススメです。
classicを学んでいたというJoの歌声には、他のjazz vocalistとはまた一味違う魅力があります。
だからといって、張り上げて歌う歌唱法というより、落ち着いた感のある聴かせる歌声です。
もちろん、サウンドのアレンジもお洒落で素敵です。1960年の録音らしいですが、今聴いても良いですね。
Jo Staffordは、これまで知りませんでしたが、このアルバムを聴いてみて、jazz アルバムとしてはこれはおススメです。
classicを学んでいたというJoの歌声には、他のjazz vocalistとはまた一味違う魅力があります。
だからといって、張り上げて歌う歌唱法というより、落ち着いた感のある聴かせる歌声です。
もちろん、サウンドのアレンジもお洒落で素敵です。1960年の録音らしいですが、今聴いても良いですね。
2017年9月5日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ウェブスター、ホッジスなどの名演に乗ってスタッフォードの素直な歌唱が楽しめる。選曲の良さも光る。独り静かに聴いていたい。
2013年8月15日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
「Jo+Jazz」って、有名で、決して幻の名盤なんて感じがしなかったんですけど、何故か、入手しにくかったんですよね。今回、LP TIME RECORDS (made in spain)ってところから発売になったものをamazonさんで売っていたので、即買しました。素性は全くわかりませんが、音質に関しても紙ジャケの出来も悪くありません。(と、思います)細かいことは、他のレビューの方を参考にしてもらえれば・・・(笑)。バックバンドの演奏のウマさも手伝って、You'd Be So Nice to Come Home To は秀悦です。(もちろん他のトラックもいいですよ) この曲は、ヘレン・メリル・ウィズ・クリフォード・ブラウンという これまた「名盤」にも入っていて、もしかしたら、こちらのほうが有名かもしれません。『帰ってくれたらうれいいわ』とか、『帰ってくれればうれしいわ』とか、邦題はいろいろですが、詩の解釈も人によって違うようで、英語って難しいですよね。 喧嘩して、彼が部屋を出て行ってしまったので、探しに出たものの、彼はどこにもいない。泣きながら、途方に暮れて、仕方なく、家路につくのですが、もし、ドアを開けたとき、中にあなたがいたら、うれしいわ。そんな感じに私は解釈していますが、どうでしょうかねえ。ヘレン・メリルのほうがうまい気もするんですけど。 ジョー・スタッフォードという人は、歌はすごくうまいのですが、なんか、教科書的な感じがするのは、私だけでしょうか。それでも、このアルバムは一度聞いておいたほうがいいと思います。人によっては、ハマると思います。ただ、JAZZってことで、あるいは、ジャケットの写真で「こっろっ」といってしまった人もいるかもしれませんが、彼女の歌の「良さ」を知りたかったら、他のアルバムがおすすめです。
2018年4月28日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
世評高いアルバムなので購入しましたが、自分的にはさほど気に入りませんでした。
まあ視聴もせずに買った方が悪いんですけどね。
音楽とは実際に自分の耳で確認するのが大前提ですから、これも経験ですかね。
まあ視聴もせずに買った方が悪いんですけどね。
音楽とは実際に自分の耳で確認するのが大前提ですから、これも経験ですかね。
2015年11月22日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ジャズ喫茶流の幻の名盤、LPで所有しているがCDも購入、本家の正統的な歌と超名人のソロや伴奏、アレンジ、これ以上何をお望みで?などとポリーニの演奏のような感想になってしまう
2006年12月12日に日本でレビュー済み
ジョー・スタッフォードが真正面からジャズに取り組んだ1960年の作品。
僕にとっては、ジャズ歌手というよりは、古典的なポップスを歌う大衆歌手というイメージが強いジョーだが、ここではデューク・エリントン楽団のメンバーをバックに、ジャズフィーリング溢れるボーカルを聴かせてくれている。既に、この時点で年齢は40歳となっており、とてもアダルトな雰囲気の余裕のある歌声は、聴いている者の心に安らぎを与えてくれる。
この成功は、ポップス歌手としての長いキャリアを切り離さずに、変に気負うことなく、自然体で取り組んだことが大きいと思う。その少しくぐもった声が、スローなジャズの名曲たちに寄り添っている感じは、ロマンチックな大人のムードを醸し出してくれる。なんとなく気持ちいいなと思っているうちに、全12曲がいつのまにか終わっていて、またプレイボタンを押してしまう。そんなエンドレスな美しさをも湛えている。
僕にとっては、ジャズ歌手というよりは、古典的なポップスを歌う大衆歌手というイメージが強いジョーだが、ここではデューク・エリントン楽団のメンバーをバックに、ジャズフィーリング溢れるボーカルを聴かせてくれている。既に、この時点で年齢は40歳となっており、とてもアダルトな雰囲気の余裕のある歌声は、聴いている者の心に安らぎを与えてくれる。
この成功は、ポップス歌手としての長いキャリアを切り離さずに、変に気負うことなく、自然体で取り組んだことが大きいと思う。その少しくぐもった声が、スローなジャズの名曲たちに寄り添っている感じは、ロマンチックな大人のムードを醸し出してくれる。なんとなく気持ちいいなと思っているうちに、全12曲がいつのまにか終わっていて、またプレイボタンを押してしまう。そんなエンドレスな美しさをも湛えている。
2003年5月8日に日本でレビュー済み
ジョースタッフォードは戦中戦後に活躍した、おおらかなジャズフィーリングにあふれる大歌手。本作は60年のもので、彼女が40歳の時の録音。
とりあえずサイドマンが凄い。ベンウェブスターをはじめジョニーホッジス、レイナンス、などばりばりのエリントニアンとジミーロウルズ、ドンファーガキスト、コンテカンドリなどのウェストコースト勢がオールスターキャストで会している。
そしてジョー自身も溌剌としてスローテンポからミディアムスイングまで歌いとおしている。彼女の曇った声がアンニュイな雰囲気を醸し出し、それはジャズそのもの。ジョーといえばAutumn in NYだという人もいるが、こちらの方が断然良い出来。選曲は超有名曲でかためているからどれを取っても素晴らしいが、なかでもお勧めの一曲は一曲目just squeeze me。ジョニーホッジスのアルトがジョーのアーシーな歌声を包み込む。泣きの一曲。
傑作はどれも一曲目が凄い。
とりあえずサイドマンが凄い。ベンウェブスターをはじめジョニーホッジス、レイナンス、などばりばりのエリントニアンとジミーロウルズ、ドンファーガキスト、コンテカンドリなどのウェストコースト勢がオールスターキャストで会している。
そしてジョー自身も溌剌としてスローテンポからミディアムスイングまで歌いとおしている。彼女の曇った声がアンニュイな雰囲気を醸し出し、それはジャズそのもの。ジョーといえばAutumn in NYだという人もいるが、こちらの方が断然良い出来。選曲は超有名曲でかためているからどれを取っても素晴らしいが、なかでもお勧めの一曲は一曲目just squeeze me。ジョニーホッジスのアルトがジョーのアーシーな歌声を包み込む。泣きの一曲。
傑作はどれも一曲目が凄い。
他の国からのトップレビュー

scarsdale15
5つ星のうち5.0
The best studio musicians of the day
2017年9月11日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Superb CD. Johnny Mandel is the arranger. The best studio musicians of the day. Jo is sublime. .....and it's really well recorded too.

David Keymer
5つ星のうち5.0
A CLASSY SINGER BACKED BY A GREAT, NO, AWESOME! BAND
2016年3月16日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
JS, voc; Ray Nance, Don Fagerquist, Conte Candoli, tpt; Lawrence Brown, tbn; Johnny Hodges, alto sx; Ben Webster, ten sx; Harry Carney, bari sx; Jimmy Rowles, Russ Freeman, p; Mel Lewis,Shelly Manne, dr; Johnny Mandel, arr.
Frank Sinatra, who sang with her in the Tommy Dorsey band, said of her: "It was a joy to sit on the bandstand and listen to her." The music critic for the New York Times Will Friedwald wrote that when she sang a ballad, she “holds something back and doesn't shove her emotion in the listener's face. “ Whitney Balliett, than who there is no better writer on jazz with the possible exception of Terry Teachout, praised her as the consummate pop (not jazz) singer. They were all talking about Jo Stafford, of course, whose singing career spanned five decades and who sold 25 million records. She was a classy lady and a classy singer whose singing had many strong positives and a few acceptable negatives.
The positives? A pure coloratura tone, controlled pitch and limited vibrato, rhythmic fluidity and attention to tempo, clarity of diction, and an approach to songs that favored unadorned melody and lyrics over excess sentiment. She in her favor too her ability to sing across musical styles –big band, ballad, jazz, folk, even comedy—which made her recordable for much longer than many of her fellow band singers of the forties. (Under the names of Jonathan and Darlene Edwards, her husband Paul Weston and she recorded a series of hilarious musical sendoffs, one of which, Sing Along With Jonathan and Darlene, prompted Mitch Miller to complain that they had effectively killed his popular Sing Along albums. And the Bee Gees were incensed by their take on “Stayin’ Alive.”)
Her negatives form a short and forgivable list. I’d rather she said “to” instead of “tuh” but she wasn’t the only American to pronounce it that way. She didn’t handle transpositions of melody lines as impeccably as she did the original lines –listen to the uncomfortable closing on this album’s “I’ve Got the World on a String” and contrast it on the same cut with tenor saxist Webster’s ease at creating flawless and fluid alt melodies. And she was never, not even in front of a band as good and simpatico as this, by any remote chance a jazz singer. Especially on jump tunes, there was a rigidity to her sense of time: she tended to ride the front edge of the beat too much. (Listen to “Sposin’ and “What Can I Say After I Say I’m Sorry,” first to Jo’s vocals and then to Webster’s ease with the tempo in his solos these pieces.) Lastly, her eschewal of excesses of sentiment at times meant that she didn’t invest enough emotion in the melody. Here, listen to her sing the lovely Ellington tune, “Imagination.” Then think of Ella’s warmer, much more moving, and truer to the song version on The Duke Ellington Songbook. (The same is true on “I Didn’t Know About You.” Jo’s version is good, Ella’s is … gooder.) There’s also Stafford’s take on “Midnight Sun” –Stafford is always on the note, there are no tempo glitches, and there is her impeccable diction—what’s missing is the lush richness, the sliding onto and off of notes and the deliberate use of vibrato to accentuate feeling in Sarah Vaughan’s recording of this notoriously difficult song to perform. What’s the best cut on the album? “The Folks Who Live on the Hill.”
There were two bands for these sessions. Hodges and Brown were present at one, Webster and studio regulars Don Fagerquist, Conte Candoli and Jimmy Rowles on the second. The arrangements, by Johnny Mandel, were as good as you could get for this type of session and the soloists ranged from good to outstanding, with Hodges, Webster and Fagerquist at the outstanding edge, Candoli good, and Brown somewhere In between.
A personal note: way back when my hidden dream was to be a jazz singer –something I never was but once can dream, can’t one? —and I was doing a solo act on the Showboat Majestic (the last traveling showboat in the world) 1956-58, I sang three of the songs recorded on this album. I can testify at first hand how hard they were to sing right. “Midnight Sun” has an intriguing melody line to it –it’s like stepping down a ladder, then you move back up and have to do it over again—but it can very easily become singsong, it’s not easy to infuse it with enough but not too much feeling when singing it. I loved singing “Imagination” and “Daydream” but they’re both bears to sing. The problem is achieving and maintaining a balance between critical distance and moving in close enough to give the song the emotional warmth it needs. (I hope that makes sense.)
One last comment: just suppose this album had recorded with the same musicians and arrangements but Eddie Fisher in front of the mike. Exclude popular singers of the day like Sinatra and Bennett, or later on, Willie Nelson, and there’s no non-jazz singer who could have performed so well, with so much class and empathy. The only contemporary vocalist I can think of with much the same musical gifts and sympathies as Jo was Julius La Rosa … post-Arthur Godfrey Show, of course.
Frank Sinatra, who sang with her in the Tommy Dorsey band, said of her: "It was a joy to sit on the bandstand and listen to her." The music critic for the New York Times Will Friedwald wrote that when she sang a ballad, she “holds something back and doesn't shove her emotion in the listener's face. “ Whitney Balliett, than who there is no better writer on jazz with the possible exception of Terry Teachout, praised her as the consummate pop (not jazz) singer. They were all talking about Jo Stafford, of course, whose singing career spanned five decades and who sold 25 million records. She was a classy lady and a classy singer whose singing had many strong positives and a few acceptable negatives.
The positives? A pure coloratura tone, controlled pitch and limited vibrato, rhythmic fluidity and attention to tempo, clarity of diction, and an approach to songs that favored unadorned melody and lyrics over excess sentiment. She in her favor too her ability to sing across musical styles –big band, ballad, jazz, folk, even comedy—which made her recordable for much longer than many of her fellow band singers of the forties. (Under the names of Jonathan and Darlene Edwards, her husband Paul Weston and she recorded a series of hilarious musical sendoffs, one of which, Sing Along With Jonathan and Darlene, prompted Mitch Miller to complain that they had effectively killed his popular Sing Along albums. And the Bee Gees were incensed by their take on “Stayin’ Alive.”)
Her negatives form a short and forgivable list. I’d rather she said “to” instead of “tuh” but she wasn’t the only American to pronounce it that way. She didn’t handle transpositions of melody lines as impeccably as she did the original lines –listen to the uncomfortable closing on this album’s “I’ve Got the World on a String” and contrast it on the same cut with tenor saxist Webster’s ease at creating flawless and fluid alt melodies. And she was never, not even in front of a band as good and simpatico as this, by any remote chance a jazz singer. Especially on jump tunes, there was a rigidity to her sense of time: she tended to ride the front edge of the beat too much. (Listen to “Sposin’ and “What Can I Say After I Say I’m Sorry,” first to Jo’s vocals and then to Webster’s ease with the tempo in his solos these pieces.) Lastly, her eschewal of excesses of sentiment at times meant that she didn’t invest enough emotion in the melody. Here, listen to her sing the lovely Ellington tune, “Imagination.” Then think of Ella’s warmer, much more moving, and truer to the song version on The Duke Ellington Songbook. (The same is true on “I Didn’t Know About You.” Jo’s version is good, Ella’s is … gooder.) There’s also Stafford’s take on “Midnight Sun” –Stafford is always on the note, there are no tempo glitches, and there is her impeccable diction—what’s missing is the lush richness, the sliding onto and off of notes and the deliberate use of vibrato to accentuate feeling in Sarah Vaughan’s recording of this notoriously difficult song to perform. What’s the best cut on the album? “The Folks Who Live on the Hill.”
There were two bands for these sessions. Hodges and Brown were present at one, Webster and studio regulars Don Fagerquist, Conte Candoli and Jimmy Rowles on the second. The arrangements, by Johnny Mandel, were as good as you could get for this type of session and the soloists ranged from good to outstanding, with Hodges, Webster and Fagerquist at the outstanding edge, Candoli good, and Brown somewhere In between.
A personal note: way back when my hidden dream was to be a jazz singer –something I never was but once can dream, can’t one? —and I was doing a solo act on the Showboat Majestic (the last traveling showboat in the world) 1956-58, I sang three of the songs recorded on this album. I can testify at first hand how hard they were to sing right. “Midnight Sun” has an intriguing melody line to it –it’s like stepping down a ladder, then you move back up and have to do it over again—but it can very easily become singsong, it’s not easy to infuse it with enough but not too much feeling when singing it. I loved singing “Imagination” and “Daydream” but they’re both bears to sing. The problem is achieving and maintaining a balance between critical distance and moving in close enough to give the song the emotional warmth it needs. (I hope that makes sense.)
One last comment: just suppose this album had recorded with the same musicians and arrangements but Eddie Fisher in front of the mike. Exclude popular singers of the day like Sinatra and Bennett, or later on, Willie Nelson, and there’s no non-jazz singer who could have performed so well, with so much class and empathy. The only contemporary vocalist I can think of with much the same musical gifts and sympathies as Jo was Julius La Rosa … post-Arthur Godfrey Show, of course.

DB, England
5つ星のうち5.0
A class act
2013年6月26日に英国でレビュー済みAmazonで購入
As far as I am aware, this is the only recording session that brings together Jo Stafford and various members, past and present, of the Ellington Orchestra, including Johnny Hodges and Ben Webster. In terms of quality, it simply doesn't get any better than that. Jo Stafford started her illustrious career with the Tommy Dorsey Orchestra and she left behind an enduring legacy of great music from that period. The sound of her voice will forever be associated with the Second World War, in particular the critical period from 1943 to 1945 when American GIs crossed the Atlantic to help liberate western Europe from Nazi tyranny. Songs made famous by Jo Stafford, such as 'I'll be seeing you' and 'Long ago and far away', are emblematic of that unique moment in history.
Whilst Jo Stafford never improvised in the manner of a Sarah Vaughan or Ella Fitzgerald, her vocal style was thoroughly infused with a jazz sensibility and she had a strong sense of swing. So whatever the jazz purists may think, she was in fact a jazz singer - in exactly the same way that Julie London was.
To hear Jo Stafford singing a collection of classic standards from the American Songbook in the company of jazz instrumentalists of the calibre of Hodges and Webster is a rare treat indeed. An essential purchase for all Ellington fans, as well as admirers of Jo Stafford.
Whilst Jo Stafford never improvised in the manner of a Sarah Vaughan or Ella Fitzgerald, her vocal style was thoroughly infused with a jazz sensibility and she had a strong sense of swing. So whatever the jazz purists may think, she was in fact a jazz singer - in exactly the same way that Julie London was.
To hear Jo Stafford singing a collection of classic standards from the American Songbook in the company of jazz instrumentalists of the calibre of Hodges and Webster is a rare treat indeed. An essential purchase for all Ellington fans, as well as admirers of Jo Stafford.

Steve B. Hyde
5つ星のうち5.0
Who doesn't like Jo Stafford?
2015年6月23日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Arrived on time and in grea shapre. A terrific record by a great singer.

Brother Ray
5つ星のうち5.0
Jo delivers.
2017年3月21日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Loved this set. I learned a great deal about her career that I did not know. What pitch and control! Songs from this era have a lasting character that should be rediscoverd by a new generation. The sound quality varies by the technology limitations of the time period but is never less than good.