お届け先を選択

The White Album

4.6 5つ星のうち4.6 544個の評価

仕様
価格
新品 中古品
CD [CD]
¥11,995 ¥7,370
CD, ダブルCD, 限定版, 1998/11/24 ダブルCD, オリジナルレコーディングのリマスター
¥602

K-POPストア
K-POPアーティスト情報をまとめてチェック K-POPストアはこちら

曲目リスト

ディスク: 1

1 Back in the U.S.S.R.
2 Dear Prudence
3 Glass Onion
4 Ob-La-Di, Ob-La-Da
5 Wild Honey Pie
6 The Continuing Story Of Bungalow Bill
7 While My Guitar Gently Weeps
8 Happiness Is A Warm Gun
9 Martha My Dear
10 I'm So Tired
11 Blackbird
12 Piggies
13 Rocky Raccoon
14 Don't Pass Me By
15 Why Don't We Do It In The Road?
16 I Will
17 Julia

ディスク: 2

1 Birthday
2 Yer Blues
3 Mother Nature's Son
4 Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey
5 Sexy Sadie
6 Helter Skelter
7 Long, Long, Long
8 Revolution 1
9 Honey Pie
10 Savoy Truffle
11 Cry Baby Cry
12 Revolution 9
13 Good Night

商品の説明

Amazonレビュー

Better known as the "White Album," this remastered version of the Beatles' 1968 classic was meant to be the record that brought them back to earth after three years of studio experimentation. Instead, it took them all over the place, continuing to burst the envelope of pop music. Lennon and McCartney were still at the height of their powers, with Lennon in particular growing into one of rock's towering figures. But even Paul could still rock, and the amazing thing about "Helter Skelter" was that he had vocal cords at the end. From Beach Boys knockoffs to reggae to the unknown ("Revolution #9"), this has it all. Some records have legend written all over them; this is one. --Chris Nickson

登録情報

  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 14.61 x 12.7 x 0.89 cm; 200 g
  • メーカー ‏ : ‎ Capitol
  • EAN ‏ : ‎ 0724349689527
  • 製造元リファレンス ‏ : ‎ 724349689527
  • SPARSコード ‏ : ‎ DDD
  • レーベル ‏ : ‎ Capitol
  • ASIN ‏ : ‎ B00000DMJF
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 2
  • カスタマーレビュー:
    4.6 5つ星のうち4.6 544個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.6つ
5つのうち4.6つ
544グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2013年11月20日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ビートルズの中でも一番良い。一番。隅から隅までずずんと。いいね!
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2015年7月6日に日本でレビュー済み
各メンバーの関係が分裂・崩壊に向かっていった時期の作品で、各メンバーがそれぞれ勝手に作って持ち寄った、寄せ集めの楽曲で構成されていますが、
曲順の配置が絶妙なのか、逆にアルバム全体に「統一感」を感じます。
アルバム全体の流れが違和感なく素晴らしいと言えてしまうほど、見事な曲順構成になっていると個人的には思います。

冒頭の「Back in the U.S.S.R」で心はいきなり盛り上がり、しっとりとした「Dear Prudence」で優しくうっとりとしてしまう。冒頭の2曲から最高ですね。
特に6「Continuing Story of Bungalow Bill」から11「Blackbird」までの各曲の流れは完璧。
そして12「Piggies」から17「Julia」までの流れも見事。
終盤に16「I Will」、17「Julia」という名曲を持ってくるのだからたまらないですね。
「I Will」はなんて優しくシンプルで且つ美しいんだろう。9「Martha My Dear」といい、ポール節が炸裂しています。
「Julia」は優しく哀しく儚い、ジョン作の佳曲ですね。

DISC2の冒頭「Birthday」、「Yer Blues」には多少面を食らいますね。でも慣れるとこういう楽曲も好きになるというビートルズの楽曲の不思議な求心力
DISC2ではDISC1以上に実験的で色々なジャンルの音楽に挑戦しています。
なのでDISC1よりかは聴きづらいです。
それでも、各メンバーが個性を色濃く発揮した楽曲ばかりです。
ジョンだと4「Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey」、5「Sexy Sadie」、11「Cry Baby Cry」
ポールだと3「Mother Nature's Son」、9「Honey Pie」が特に好きですね。

そしてDISC2で個人的に一番気に入っているのがジョージの10「Savoy Truffle」
ジョージの名曲といえばDISC1の7「While My Guitar Gently Weeps」が圧倒的支持を得ていますが、自分は弟分であるエリック・クラプトンの虫歯をネタにしたこの「Savoy Truffle」が歌詞もユーモアに溢れてて楽しく、一番好きですね。

そしてジョンの12「Revolution 9」
これを好きな人なんてリアルタイム世代ですらほぼいないでしょう。
「革命」をサウンドで表現したとありますが、どこがどう「サウンド」なんでしょう。
長く長く聴きこめば特に違和感も感じなくなり「まあこれはこれでありっちゃありか。」なんて自分は思ったものの、「ふざけた曲(曲か?)作りやがって」と不快感を持つ方も本当に多いと思います。
でも、これもジョンなりの「音楽」なんでしょうね。

とはいえ、この2枚組大作では個人的には「ジョンの名曲多し」と感じます。特に好きなのは
DISC1の「Dear Prudence」、6「Continuing Story of Bungalow Bill」、8「Happiness Is a Warm Gun」、10「I'm So Tired」、「Julia」
DISC2の「Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey」、「Sexy Sadie」、「Cry Baby Cry」
ジョンの多才な作曲能力を感じますね。

うちの母親はDISC1のポール作の4「Ob-La-Di, Ob-La-Da」がお気に入り(有名な楽曲ですしね)。ポールのポップセンスの頂点。
兄貴はDISC2のこれまたポール作の6「Helter Skelter」が一番好きらしいです。なかなかコアな曲を選ぶなあ。

聴き応えも満足感も十分すぎるほど、本当に多彩な楽曲群。
おもちゃ箱の蓋を開けたら、沢山の楽しいおもちゃ達で溢れていた、という感覚。
文句なしです。(「Revolution 9)」以外は)
9人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2016年4月15日に日本でレビュー済み
このアルバムにはポップではないどこか内省的な雰囲気が漂っている気がする
そういうひねくれた雰囲気が好きな自分はこのアルバムにすんなり入っていけた
きっとメンバーがそれぞれ好き勝手に色々やったことで、グループではなく個人の意思が強く反映されたことによる効果なのではないかと思う
ジャンルがごちゃまぜでかつ沢山聴けることもこのアルバムがベストな理由
ジョン、ポール、ジョージ、リンゴ、4人の作風はどれも異なるものだから
曲を聴き比べてそれぞれの魅力を確かめ合うのもよし
散漫?アルバムの完成度?4人のソロの寄せ集め?心底どうでもいい
こんな宝の山みたいなアルバムは他にないんだから

・Happiness Is A Warm Gun
・Blackbird
・Savoy Truffle
・Good Night
あたりをオススメしたい
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2006年11月19日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ぼくはおそらく、ビートルズのオリジナルアルバムの中では、最後まで(年を食っても)聴ける1枚だと思いました。

ビートルズの初期、4人がまだロックンロールを楽しんでやっていた頃が好きな人は、このアルバムの統一感のなさは

ちょっと好きになれないかもしれません。

逆に、66年の「リボルバー」以後芽生えて来た、4人のメンバーの個性の伸び方に共感を覚える人ならば、この

アルバムは気に入ると思います。これはまさに、4人のアーティストの「ビートルズ名義」作品、という感じだからです。

10代後半で初めてビートルズに接した頃、「ハード・ディズ・ナイト」「ヘルプ!」から降りて行って

サイケ期に打ちのめされ、「サージェント・ペッパーズ」と「アビイ・ロード」、

それにソロ活動初期のジョン・レノンの作品ばかり聴いていました。

なにか、その頃の気持ちに波長が合ったのかもしれません。

ですが、年齢を重ねて行くうちに、そうしたオリジナル作品は聴き尽くしてしまって、10代に感じられていた感動が

得られなくなって行きましたが、その分、散漫と思われていたこのホワイト・アルバムが、実はそんな年代になってこそ

理解できるアルバムだ、ということに気づかされました。

各人がソロになって明らかになった個性が、このアルバムの時点で完全に芽生えている、そういう位置づけだと思います。

初めてビートルズを聴く人にはお勧めできない、、、、確かにそうかもしれません。

でも、僕自身、17でビートルズに出会いてから今年で20年目を迎えますが、やっぱり今までで最も聴いているアルバムになりますね。
15人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2008年12月13日に日本でレビュー済み
このアルバムでよく聞いたことがあるのは、
「Back in the U.S.S.R.」
です。
ビーチボーイズの「サーフインUSA」というサーフィン曲に対抗するような曲でした。
なんとなくどちらも聞いていました。
どちらがいいという感じではなく、その時代を代表するような曲だと思いました。
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2007年8月19日に日本でレビュー済み
小学生の時に出会って以来、これが自分にとってのPOPミュージックの
一つの尺度になってしまったので、冷静には評価できないアルバムです。

みなさんそれぞれに改めて聴き直しそれぞれに評価されていると思いますが、
私が今日感じたことを書きますと・・・
クラプトンが彼ベストのギターを聴かせてくれているのは説明不要だけど、
ジョージがこの頃からクラプトンの影響をもろに受けたギターを弾いていますね。
地味ながらも随所に、それまでジョージが弾いてなかったようなフレーズが聴けて、
それが後期ビートルズのサウンドの欠くことのできない要素の一つになってます。
ポールの弾き語りにしても、ここでの彼のアコギは突き抜けてしまった感があります。
して、ベースラインのぶっ飛んでいるのが多いし。
ジョンも冴えわたっていて、彼の後の音楽的歩みのエッセンスが凝縮されてます。
個人的感想として、彼の曲で一番捨て曲がないのではないかと思う。

このアルバム以降のビートルズのバンドサウンドは、ラバーソウルで完成したものとは
対極にありつつ、これもまたたまらなくイイんですが、
昔から変わらないのはリンゴの独特のドラムと、
ビートルズにしかできない極上のコーラスワークだと思うんですね。
ジョンの歌に寄り添うポールのハモリを聴くと、なんだかんだ言いつつも、
あの二人は相思相愛なんだなと納得してしまいます。

統一感とか、そういう観点で語らず、1曲1曲をそれぞれ聴き込んで、
あの4人だからできたサウンドを楽しみたいですね。
8人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2009年6月28日に日本でレビュー済み
「聴いてもいないのに敬遠しているアルバム」がある(私事だが)。これも例外ではなかった。
で、実際に聴いてみたら…すごい!さすがビートルズ!楽しさでいっぱいのアルバムである。
ひょっとしたら、本作は「サージェント・ペッパー」をも超えるアルバムかも。それほど優れている。単純に、ナイスな曲がたくさん詰まっているからだ。
このアルバムをリアルタイムで体験して、アナログを購入して楽しんでいた世代が羨ましい。ビートルズのエッセンスが詰まっているのだ。脆さ、妥協のなさ、激しさ…多面的なアルバム。
ディスク1はひたすら楽しい楽曲でいっぱい。ディスク2はややハードなポップスが詰まっています。まあ、些細な違いでしょうね。ネックは値段が高いこと。それを除けば文句なし。
5人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2008年12月9日に日本でレビュー済み
当初は楽曲の幅があまりにも広すぎて多少の拒絶反応を示してたかも知れませんが、それが不思議なことにどの曲も素晴らしく感じてきました。初めは比較的有名で聞きやすいside1の1,4,7,11side 2の1、6,8,13などの曲とその他に曲という感じの散漫さを受けましたが、side 2の13が壮大なハリウッド的な感じがおかしく感じてきてさらにその後Side2の12から一貫して聞くとアルバムを締めくくりとしては完璧なまでの演出と感じたりしてその謎が次第にわかってくきたときの心地よさはさらなる感動がうまれます。ビーチボーイズやザフー、ディラン的なside1の1side2の6、7後にキングクリムゾンにも引用されるside1の8はジョンの3分以内のロックメドレー傑作中の傑作。ポールの1人録音のside1の15ではへヴィメタリックな要素で躍動させてイエスタディ的な16のバラードとジョンの17の弾き語りのバラードで締めくくるという3曲まとめて1曲のメドレーのような聴き方ができる部分もありside1の14のリンゴの切実な状況をテーマにした名曲。ジョージのほとんどインストのside2の10でのジャズプレイヤー6人の完璧な演奏が聞きところだったりする
5人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Janice
5つ星のうち5.0 Fast delivery...great product
2022年11月30日にカナダでレビュー済み
Amazonで購入
Price was awesome!
Marta
5つ星のうち5.0 Un cult
2023年1月8日にイタリアでレビュー済み
Amazonで購入
Album strepitoso, immancabile per chi ami i Beatles.
Jose Antonio Munoz
5つ星のうち5.0 Poco que añadir, The Beatles.
2019年1月13日にスペインでレビュー済み
Amazonで購入
Lo devolví, porque finalmente me decidí por The Beatles Box.
Guillaume
5つ星のうち5.0 Super
2017年1月13日にフランスでレビュー済み
Amazonで購入
Super album anthologique des Beatles. Pour qui adore je recommande... c'est vraiment nickel et le disque est en parfait état. Rien a signaler.
Rocky Raccoon
5つ星のうち5.0 Treasure Hunt/ Premium Assortment
2006年8月10日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
In 'Forrest Gump,' Forrest's dying mother famously tells her dying son, "Life is like a box of chocolates--You never know what you'll get." Actually, if life were like a box of chocolates, you'd have a pretty sweet life. And, while listening to 'The Beatles' ('White Album') you have an adequate fulfillment to that extended metaphor. There are plenty of flavors--not just "Savoy Truffle"--and just enjoying the assortment is always an adventure--even if there are selected favorites.

The 'White Album' is the most widely (and wildly) varied of all the Beatles' albums, but, while 'Revolver' is better integrated, the 'White Album' is a worthy treasure hunt worth repeating without getting tiresome. Unlike any other Beatles' album, the 'White Album' showcases fine songs to get lost in; it remains a fresh experience that doesn't get familiar like most of their work. The wildest and quietest songs of their repertoire are presented here. It is in some ways their riskiest effort. After the slickness of '67, the Beatles go back to rock n' roll without compromise this time around. "Back in the USSR," "Helter Skelter," and "Birthday" are great propulsive songs, pay dirt. They are wild in an innovative way that leaves their early years in the dust once again. Then, "I Will," showcases Paul at his tender best. "Julia," in the same vein, is John's haunting, yet quiet magnus opus.

There is also uncompromising social commentary. Musically and lyrically, John is seldom in finer form than on "Happiness Is a Warm Gun," a brilliant barb against the NRA, with stunning commentary, no matter what side you take with the U.S.'s Second Amendment. Then, if the music doesn't pierce the lush mood of 'Sgt. Pepper,' and 1967, et al., "Yer Blues" and "Glass Onion" will. Both show John at his most fearless. (The former mocks the blues craze, especially in England, and the latter faithlessly mocks fans giving too close readings of Beatles' songs.) George Harrison is usually left out of the social commentary praises, but he is most direct with "Piggies," a diatribe against the aristocracy, oddly never presented elsewhere. While spare musically and a bit too simplistic, it is an unflinching piece of criticism. Paul, too, delivers an unusually eloquent ballad with "Blackbird," a timely gesture to the Black community, the alienated--or both.

Musically, the scope is grand with mesmerizing pieces throughout the mix. John's "Dear Prudence" is fascinating how lyrically and musically it wooes its subject matter. Then, "Sexy Sadie" is as hypnotic as it is scathing. "Everybody's Got Something to Hide (Except Me and My Monkey)" also proves that he had a hard time getting the Maharishi off his back. It provides a catchy, multi-layered fast-forward presence, even if the bitter gall continues throughout. Paul's "Mother Nature's Son," and "Martha My Dear" are beautifully engaging. Perhaps the most hypnotic song of all is George's "While My Guitar Gently Weeps". Containing great guitar, people either find it mesmerizing or monotonous, but this reviewer considers it a classic.

When there aren't diatribes or love songs, then stories are perennially present. Paul ably gives us a fine Western with "Rocky Racoon," featuring one of the best endings of any Beatles' song. This spirited and fun song is at least musically bettered with "Ob-la-di, Ob-la-da," a spunky tune that skillfully gathers the music and spirit of the Spanish community together. (All done for the best subject matter they ever mastered, love.) Paul gives us another playful story-song with "Honey Pie," arguably his best rendering of the Vaudeville era. It is cutesy, but substantial. In similar fashion, John hasn't lost all his fun-spiritedness as illustrated with "The Continuing Story of Bungalow Bill," even if it is a barbed assault on another gun-toting character. Also, his "Cry, Baby, Cry" seems like an original piece of Lewis Carroll, meant to chide someone off her pedestal. If playfulness is what you wish from this assortment, then George's "Savoy Truffle" may be your just dessert. With a hip jazz accompaniment, this dancey number provides a spoon full of sugar, even as it metaphorically relates warnings of bad karma.

The variety is stunning, and the production is classic. The sounds are the most modern and least dated of any Beatles' album. It goes back to basics without returning to former destinations. Subjectively, the alleged weaknesses reinforce the album. "Revolution 9" may be dated topically in some ways, but you seldom hear anything like it before or since. This fearless montage is innovative and interesting. Some of the tiny songs are fun, too. "Why Don't We Do It in the Road," "Wild Honey Pie," and "Revolution 1" broaden the already wide scope of the album. They are also irreverent. As if not to take themselves too seriously or the remarkable achievements of this classic album, they close with an overtly sentimental standard: their own original "Good Night," cleverly given to Ringo. (Even he scores his first full-length original composition, "Don't Pass Me By," a likable ditty that reminds us he was a prize acquisition from Rory Storm and the Hurricanes, a country rock group.) Some of the strongest singing performances are also presented on the 'White Album'. Paul delivers some of his strongest singing on "Birthday" and "Helter Skelter". John is seldom better than on "Yer Blues" and "I'm So Tired". George raises hair on the neck on "Long, Long, Long".

Ironically, initial criticism (from even the producer, George Martin, no less) stated the double album was good, but uneven, and could have been condensed into a one-disc masterpiece. (That would have ruined the fun, but produced a lot of mystery and bootlegs.) Oddly, the self-titled Beatles' album has more songs without all four present. Yet, the album is aptly named. Each composer is the maestro with a plethera of support from (willing) and able members of the band or special guest stars as desired or needed. It is a testament to the breakdown of the group: Paul is pop perfect with an encyclopedic splendour; John is ingeniously powerful for not suffering foolishness gladly. The sand of controversy provided this great pearl. Each copy has a new number to accentuate that it is a work of art. This confidence is understandable. Like 'Let It Be,' this album gets back to basics, but instead of being put on the back burner, it is put to the forefront with the Beatles' name prominent like no place else. Even if you don't like all the flavors presented, the experience is always worth repeating.

(Perhaps it is unnecessary, but it seems odd that Charles Manson would grasp subliminal messages of violent overthrow from this album. Certain drugs are particularly dangerous for some, and his rendering of "Helter Skelter," which in context is really about a wild and sexy party, is symptomatic of the occasionally regrettable universality of the Beatles' music. He should have interpreted that John was being literal about guns, and his disdain for knives couldn't be extrapolated differently. No where did George come close to suggesting the French Revolution in "Piggies," but that is the closest Manson gets to hitting the songs right. Well, enough about him.)
13人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート